Tix.nl


Tix.nl is een vliegticketwebsite die verder kijkt dan andere sites. Tix.nl streeft ernaar om zoveel mogelijk informatie te verschaffen omtrent ons aanbod, zodat u zelf kunt beslissen wat de beste vliegkeuze is. Zo biedt Tix.nl een overzicht van de stiptheid van vluchten in het verleden, informatie over de verschillende luchtvaartmaatschappijen en het niveau van de service dat de maatschappij biedt in verschillende reisklassen.


Bezoek de website     Schrijf een ervaring  


Totaal: 1,0
Boekingsproces: 3,8
Klantenservice: 1,4
Extra kosten: 1,0
Prijs: 2,3

Tix.nl

Tix.nl is een vliegticketwebsite die verder kijkt dan andere sites. Tix.nl streeft ernaar om zoveel mogelijk informatie te verschaffen omtrent ons aanbod, zodat u zelf kunt beslissen wat de beste vliegkeuze is. Zo biedt Tix.nl een overzicht van de stiptheid van vluchten in het verleden, informatie over de verschillende luchtvaartmaatschappijen en het niveau van de service dat de maatschappij biedt in verschillende reisklassen.
1,0

18 ervaringen
Tix.nl krijgt een gemiddeld cijfer van 1.0. Dit cijfer is gebaseerd op 18 ervaringen en beoordelingen die bezoekers op ReisOrakel.nl hebben geschreven.

Schrijf ook een ervaring

Samenvatting van de ervaringen

Totaal:
 
1,0
Boekingsproces:
 
3,8
Klantenservice:
 
1,4
Extra kosten:
 
1,0
Prijs:
 
2,3

Verdeling van de totaalcijfers

Geweldig:
 
0 stemmen
Goed:
 
0 stemmen
Redelijk:
 
0 stemmen
Matig:
 
0 stemmen
Slecht:
 
14 stemmen

Ervaringen
 
door
31-40 jaar
Met partner
1,0
Slecht zaak
in Malta, mei 2023

    Totaal:
  • 1
  • Boekingsproces:
  • 1
  • Klantenservice:
  • 1

  • Extra kosten:
  • 1
  • Prijs:
  • 1

Je wordt gewoon genaaid. Na alle betalingen kom ik achter dat geen bagage inbegrepen.
100 verzekeringen aangetoond
Lees meer over deze aanbieder >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 29-12-2023
 
1 van 1 mensen vinden dit een nuttige review.

door
61-70 jaar

1,0
Extra administartiekosten
in Tsjechië, juni 2020

    Totaal:
  • 1
  • Boekingsproces:
  • 6
  • Klantenservice:
  • 1

  • Extra kosten:
  • 1
  • Prijs:
  • 6

In januari 2020 3 tickets gebooked voor retourvlucht in juni 2020 naar Praag. prijs + 30 euro administratie kosten. Nooit iets van Tix gehoord dat de vluchten niet door gingen, met inchecken ook duidelijk gemaakt dat deze vlucht geannuleerd was. Volgend de voorwaarden van Tix moet jezelf contact opnemen met de prijsvechter om het geld terug te laten storen naar Tix. Dit gedaan en keurig werd dit geld terug gebooked naar Tix. Kreeg dit -55 euro terug van Tix, deze 55 euro waren de administratiekosten. Dat is nu ineens verdubbeld??? Op geen enkele wijze is het mogelijk om contact te krijgen met Tix, schandalig je komt niet verder dan geautomatiseerde niets zeggende mailtjes op je verzoek om de 55 euro terug gebooked te krijgen. Het is wettelijk duidelijk dat wanneer je vlucht wordt geannuleerd door de vliegmaatschappij/Tix je als consument niet mag opdraaien voor de administratiekosten. Lees meer over deze aanbieder >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 07-11-2020
 
1 van 1 mensen vinden dit een nuttige review.

door
61-70 jaar
Alleenreizend
1,0
Zeer Slecht
in Tsjechië, mei 2020

    Totaal:
  • 1
  • Boekingsproces:
  • 7
  • Klantenservice:
  • 1

  • Extra kosten:
  • 1
  • Prijs:
  • 1

Op 11 mei zou ik naar Praag vliegen en op 12 mei weer terug.
vanwege de Corona werd mijn vlucht gecanceld, kosten retour ticket 120 euro
Ik wil nu mijn vlucht verzetten naar september en kosten 161 euro
Je zou denken dat je het verschil van 41 euro bij moet betalen. Het om boeken kost mij 120 euro extra terwijl ik niet verantwoordelijk ben voor het afzeggen van mijn vlucht in mei. Alles wordt via de mail geregeld en heb je eindelijk iemand aan de telefoon dan wordt er een standaard verhaal afgedraaid ik hoor dat zij buiten loopt (thuiswerken?) maar ze wil niet naar je luisteren want zij is van een andere afdeling (zucht) Wanneer ik de 120 euro niet wil betalen dan wordt alles gecanceld. Deze medewerkster wilde steeds het telefoon gesprek beëindigen zette mij voor het blok en werd niet mee gedacht. houding was ronduit onbeschoft
In de mail die ik ontving verwijzen me naar de vliegtuigmaatschappij en schuiven zij hun verantwoording af. Zoals je al eerder in de reviews kan lezen laat TIX. NL je gewoon in de steek.BOEK DUS NOOIT BIJ TIX ZE LATEN JE GEWOON IN DE KOU STAAN.
Lees meer over deze aanbieder >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 09-09-2020
 
door
21-30 jaar
Met vrienden
1,0
Extreme prijsverhoging
in Portugal, augustus 2019

    Totaal:
  • 1
  • Boekingsproces:
  • 1
  • Klantenservice:
  • 3

  • Extra kosten:
  • 1
  • Prijs:
  • 1

Wij wilden onze tickets op tix.nl kopen, aangezien de prijzen hier laag waren en we met ideal konden betalen. Als je een ticket voor 1 persoon boekt is de prijs een stuk lager dan dat wij met 18 zouden boeken (verschil van 40 euro per vliegticket).
Daarom hadden we het idee om met 3 personen (die allemaal 6 tickets kopen) tegelijk bij Tix.nl te boeken. We hebben exact op hetzelfde moment geboekt, maar 2 van ons kregen de melding dat de boeking was geannuleerd. Wij hebben toen met Tix.nl gebeld maar het enige antwoord wat we kregen was: aangezien er op dat iemand boekt zijn de prijzen gestegen en wordt de bestelling van de anderen geannuleerd. Het is ook niet dat de tickets niet meer aanwezig zijn: we hebben gekeken en er zijn nog genoeg tickets te koop voor exact dezelfde vlucht. We kregen een melding dat we wel opnieuw konden boeken: de prijzen waren alleen met 45 euro per ticket gestegen (van 200 euro naar 245).
Stel: je boekt tegelijkertijd met iemand die je niet kent, dan wordt één van deze twee bestellingen geannuleerd, alleen maar omdat de prijs dan extreem omhoog wordt gegooid.
Dit is echt belachelijk en voor ons de laatste keer dat we met Tix hebben geboekt.
Lees meer over deze aanbieder >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 29-12-2019
 
door

-
Boeking geannuleerd
in Thailand, juli 2019

    Totaal:
  •  -
  • Boekingsproces:
  •  -
  • Klantenservice:
  •  -

  • Extra kosten:
  •  -
  • Prijs:
  •  -

Ik had voor een mooie prijs een vliegticket naar Bangkok te pakken. Diezelfde dag nog kreeg ik de bevestiging van Tix.be
Maar toen kreeg ik twee dagen later de mail dat mijn boeking was geannuleerd omdat de vlucht met dit tarief niet beschikbaar was. Verdere info werd niet gegeven. Flink balen.... Geld wel vlot teruggekregen.
Lees meer over deze aanbieder >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 23-04-2019
 
door
41-50 jaar
Met gezin
1,0
Typefout en hoge boekingskosten
in Vietnam, juni 2019

    Totaal:
  • 1
  • Boekingsproces:
  •  -
  • Klantenservice:
  • 1

  • Extra kosten:
  • 1
  • Prijs:
  •  -

Op maandag boekte ik een vlucht bij Tix. OP de bevestiging zag ik dat ik een typefout gemaakt had. Ik heb meteen een email gestuurd.
Pas 2 dagen erna kreeg ik een mailtje of ik ze wilde bellen.
Dat heb ik gelijk gedaan. Daar kreeg ik te horen dat ik 45,00 euro administratiekosten moet betalen om 1 letter erin te voegen. Totaal absurd omdat de tickets nog niet geprint zijn.
Daarnaast wegen deze kosten totaal niet op tegen zo`n kleine verandering. Ik heb spijt dat ik bij Tix geboekt heb. Een wijze les, mij zien ze hier nooit meer terug.
Lees meer over deze aanbieder >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 16-01-2019
De onderstaande ervaringen zijn ouder dan 5 jaar en wegen daarom niet mee in de berekening van het totaalcijfer.
 
door
31-40 jaar
Met gezin
1,0
Waardeloos!
in Nederland, juli 2018

    Totaal:
  • 1
  • Boekingsproces:
  • 1
  • Klantenservice:
  • 1

  • Extra kosten:
  • 1
  • Prijs:
  • 1

Triest voor woorden!
Alternatieve luchthavens zitten tussen je zoekopdracht. Je moet heel goed opletten! Ik wilde antalya - amsterdam boeken, maar kwam een dag later achter, stond in de bevestiging "let op uw zoekopdracht wijkt af van iw bestemming" het antalya-brussel was! Dit konden ze niet voor me veranderen! Waardeloos! Nooit meer via TIX.NL
Lees meer over deze aanbieder >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 06-09-2018
 
door
21-30 jaar
Alleenreizend
1,0
DO NOT BOOK USING TIX.NL
in India, juli 2018

    Totaal:
  • 1
  • Boekingsproces:
  • 1
  • Klantenservice:
  • 1

  • Extra kosten:
  • 1
  • Prijs:
  • 1

I cannot begin to explain how bad my experience was with Flighttix.it or Tix.nl. They lack customer service, the decency to acknowledge their fault, internal communication & coordination and the basically the skillset required to function as a travel company!!

With the average response time of over a week, they always justify their late response to the fact that they have to "properly understand the matter" before they can get back to me. Not only do they have a lousy product, they have a terrible team managing their customer service (I tried to book a flight at the last moment from them in order to attend a funeral, received the e-ticket in my mail box 12 minutes before the boarding pass counter would no longer allow me in. I COULD REACH THE AIRPORT IN UNDER AN HOUR AND THEY COULDN'T SEND ME MY E-TICKET IN OVER 45 MINUTES!! And then they suggest I contact them using phone when none of their agents attending the phone calls speak English!

My case has been pending for close to TWO MONTHS now and they keep asking ME to check if I've been partially refunded the money they owe me and one fine day (after two months of back and forth), one of their agent says that the refund is pending at their end with their "REFUND DEPARTMENT".

My suggestion is that if you are bored and cannot find anything to do, make a booking using their website (if they are capable of doing it) and then interact with them for the next couple of months - cause that's the only thing they can actually do! I'd have preferred to give a no star rating had that been possible!
Lees meer over deze aanbieder >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 03-09-2018
 
2 van 2 mensen vinden dit een nuttige review.

door
21-30 jaar
Alleenreizend
2,0
Tix.nl volgt liever de eigen voorwaardes niet
in Suriname, november 2017

    Totaal:
  • 2
  • Boekingsproces:
  • 2
  • Klantenservice:
  • 2

  • Extra kosten:
  • 2
  • Prijs:
  • 5

Volgens het boekingsscherm kon ik mijn vlucht nog tot 22:00 dezelfde dag gratis annuleren. Toen ik dat probeerde, bleek het een heel gevecht te zijn. De telefonist was gelukkig zeer vriendelijk en behulpzaam, maar moest maar liefst 3 keer overleggen met zijn leidinggevende voordat ik daadwerkelijk de toezegging kreeg mijn gehele kosten terug te ontvangen, incl. vliegtuigmaatschappijkosten en administratiekosten. Dat lukte slechts toen ik 'dreigde' daadwerkelijk screenshots te hebben gemaakt van de mij gepresenteerde voorwaardes. In totaal heb ik bijna een uur aan de telefoon gehangen. Klantonvriendelijk op zijn best, en op zijn ergst regelrechte misleiding. Lees meer over deze aanbieder >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 09-10-2017
 
1 van 1 mensen vinden dit een nuttige review.

door
21-30 jaar
Met partner
1,0
NOOIT MEER TIX.NL
in Thailand, oktober 2017

    Totaal:
  • 1
  • Boekingsproces:
  • 4
  • Klantenservice:
  • 1

  • Extra kosten:
  • 1
  • Prijs:
  • 1



Mijn vriendin en ik kijken al een jaar uit naar een droomreis naar Thailand en Vietnam.

Een systeemfout in de site van Tix.nl gooit deze droom (bijna) in het water door ervoor te zorgen dat mijn vlucht (2 personen) geannuleerd wordt een paar weken voor vertrek. in de annuleringsmail wordt gesproken over een reservering voor 5 personen?? en er wordt geen reserveringsnummer gemeld. Nogal onduidelijk en foutief en wij komen hierdoor te laat achter het feit dat deze mail uiteindelijk over mijn boeking van 2 personen ging.
twee weken later staat ineens mijn geld weer op mijn rekening (een week voor vertrek) en na contact met de klantenservice, die inziet dat de fout bij Tix.nl ligt, wordt er een bedrag van 150 euro vrijgemaakt.

met deze coupon wil ik tickets boeken maar deze zijn in totaal ruim 400 euro duurder geworden!! een retour vlucht van Amsterdam naar Bangkok wordt nu ineens ruim 1000 euro..

ik boek hierdoor een enkele vlucht dat nog wel betaalbaar is en tot mijn grote verbazing zie ik 4 dagen later de retourreis die ik in eerste instantie geboekt heb, op de site van Gate1 staan, met dezelfde prijs, maatschappij en reistijd!. Na contact met de klantenservice willen ze mijn reis (die door eigen fouten geannuleerd is) niet omboeken. Er wordt doodleuk verteld dat ik mezelf eerder had moeten melden. Ik had misschien moeten wachten met boeken, maar als je over een week al vliegt naar Thailand moet je snel handelen omdat er in Thailand ook al hotels geboekt zijn.

Conclusie: een klantenservice die haar klanten niet adviseert en niet wil meedenken en hierdoor draait de klant op voor de kosten. Ruim 400 euro vind ik erg veel geld voor een (identieke) vlucht.


Lees meer over deze aanbieder >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 25-10-2017
 
2 van 2 mensen vinden dit een nuttige review.

door
21-30 jaar
Alleenreizend
-
ZEER SLECHTE SERVICE!!
in Spanje, augustus 2017

    Totaal:
  •  -
  • Boekingsproces:
  • 1
  • Klantenservice:
  • 1

  • Extra kosten:
  •  -
  • Prijs:
  • 1

Ik ben zo negatief over dit misselijk bedrijf! klantenservice onbereikbaar! ik probeer vanaf 10 uur in de ochtend een medewerker te spreken om mijn vlucht te annuleren. dat is mij helaas na 2 uur lang aan de lijn wachten niet gelukt. Ze namen 1x de telefoon op. nadat ik vertelde dat ik mijn vlucht wilde annuleren hingen ze gelijk op.. en ik mag dan weer urenlang bezig blijven om ze te kunnen bereiken.
Koop nooit je ticket op deze site.. zoek naar een ander alternatief waar de klantenservice WEL bereikbaar is.
Lees meer over deze aanbieder >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 09-08-2017
 
3 van 4 mensen vinden dit een nuttige review.

door
41-50 jaar

1,0
Booking site niet klantvriendelijk
in Turkije, oktober 2016

    Totaal:
  • 1
  • Boekingsproces:
  • 1
  • Klantenservice:
  • 1

  • Extra kosten:
  • 1
  • Prijs:
  • 1

Ik had een zoekopdracht ingegeven Rotterdam-Istanbul
Kreeg vervolgens een hele lijst met beschikbare vluchten boven aan de pagina stond directe vluchten van Rotterdam naar Istanbul .
Ik tik een tijd aan en en ga vervolgens mijn persoonlijke gegevens invullen en betalen. Bij de bevestiging stond let op voldoet niet aan uw zoekopdracht, Te laat dus ik heb niks aan een ticket van Charlouis -Istanbul en weer terug. Antwoord ik had beter op moeten letten ,vluchten kan wel omgeboekt worden voor 130 euro is net zo duur als een nieuwe ticket. Ik vlieg veel nooit gehad met boekingen bij vliegtickets.nl of de vliegwinkel stom ik had nooit via Tix moeten boeken spijt,spijt, spijt. Geld is gewoon weggegooid alsof je er niet hard voor moet werken,
Lees meer over deze aanbieder >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 17-01-2016
 
3 van 3 mensen vinden dit een nuttige review.

door
41-50 jaar
Met partner
-
Een letter
in Saba, januari 2016

    Totaal:
  •  -
  • Boekingsproces:
  •  -
  • Klantenservice:
  •  -

  • Extra kosten:
  •  -
  • Prijs:
  •  -

Eerst was de boeking kwijt. Na een aantl dagen hadden ze m gevonden. Het geld was al geruime tijd van mijn rekening. Door tix zelf de bboeking gemaakt. Nu ontbreekt er in de naam een letter. Kosten om dit te herstellen E 118 en E45 adminstratikosten. Lijkt natuurlijk nergens op. We vertrekken pas over drie weken. Herstel is dus heel simpel.
Wat een oplichters; eerst de boeking kwijt en daarna nog voor hun fout betalen.
Lees meer over deze aanbieder >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 30-12-2016
 
6 van 6 mensen vinden dit een nuttige review.

door
61-70 jaar

1,0
Heer
in , april 2015

    Totaal:
  • 1
  • Boekingsproces:
  • 2
  • Klantenservice:
  • 1

  • Extra kosten:
  • 2
  • Prijs:
  •  -

Zeer slecht moest na het boeken en betalen extra 54€ bij betalen anders kreeg ik mijn vliegtikets niet ze zetten je met de rug tegen de muur Lees meer over deze aanbieder >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 18-04-2015
 
1 van 3 mensen vinden dit een nuttige review.

door
41-50 jaar

1,0
Geen geld terug
in , februari 2015

    Totaal:
  • 1
  • Boekingsproces:
  • 6
  • Klantenservice:
  • 1

  • Extra kosten:
  • 1
  • Prijs:
  • 8

In februari 2015 tickets geboekt naar Hurghada bij Tix. Helaas de verkeerde datum aangeklikt voor de retourvlucht 21 maart ipv 21 februari (mijn fout)
Op de luchthaven ontdekten we deze fout bij de retourvlucht. We hebben toen 1030 euro aan Condor mogen betalen om alsnog naar huis te vliegen.
Thuis aangekomen met zowel condor als tix gebeld, maar beiden wilden noch compenseren, nog vergoeden, nog de vlucht omboeken naar een andere datum (toekomstige vakantie)
Condor legt alle aansprakelijkheid bij Tix en Tix zegt op zijn beurt dat condor geen veranderingen of restituties toestaat. Jammer maar helaas volgens Tix. Kastje muur verhaal en vingerwijzen dus, maar als consument kom je zo niet verder.
Tix stuurde wel de algemene voorwaarden desgevraagd op. Deze voorwaarden waren bij de boeking zelf niet in te zien, enkel op te vragen.
Kortom, grote en dure teleurstelling. Een verkeerde muisklik kostte onmiddellijk dik 1000 euro. Volgende keer boeken wij weer gewoon bij reisbureau.
Lees meer over deze aanbieder >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 14-03-2015
 
0 van 2 mensen vinden dit een nuttige review.

door
61-70 jaar

-
Zeer selectieve aanbiedingen
in , december 2014

    Totaal:
  •  -
  • Boekingsproces:
  •  -
  • Klantenservice:
  •  -

  • Extra kosten:
  •  -
  • Prijs:
  •  -

Zeer selectieve aanbiedingen.
Eindhoven-Boekarest (3 x per week door Wizzzair) wordt niet getoond. Alrenatief is Charlerloi-Boekarest (ook Wizzair)
Zeer slecht
Lees meer over deze aanbieder >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 03-01-2015
 
1 van 1 mensen vinden dit een nuttige review.

door

2,0
Laat Tix snel verdwijnen
in , december 2014

    Totaal:
  • 2
  • Boekingsproces:
  • 5
  • Klantenservice:
  • 1

  • Extra kosten:
  • 2
  • Prijs:
  • 5

Curacao geboekt helemaal via TIX, inclusief vlucht via Arke, auto via Alamo en Resort in buurt van Willemstad.
Boeking en betaling verliep vlot. Vlucht OK, ondanks extra kosten eten en bagage.
Aangekomen in Curacao: geen auto gereserveerd bij Alamo in de airport, ondanks onze bevestigingspapieren door TIX en betaling door ons.
In resort aangekomen: geen reservatie bekend door TIX: geen appartement gereserveerd voor ons ondanks betaling door ons lang vooraf en bevestiging aan ons door TiX.
Advies: reserveer nooit via Tix en laat ze failliet gaan.
Klantenservice niet bereikbaar of extra kost.
Lees meer over deze aanbieder >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 09-12-2014
 
3 van 4 mensen vinden dit een nuttige review.

door
61-70 jaar

1,0
Help!
in , juni 2014

    Totaal:
  • 1
  • Boekingsproces:
  • 6
  • Klantenservice:
  • 1

  • Extra kosten:
  • 1
  • Prijs:
  • 1

Ik heb geboekt voor een retourvlucht naar Vancouver. Kreeg twee dagen later een naheffing van 94 euro. Ik mocht 'gratis' annuleren, maar wacht al meer dan een week tevergeefs op mijn geld.
Tix/Gate1.nl reageert niet op mijn emails/klachten.
Lees meer over deze aanbieder >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 01-07-2014



Heeft u ervaring met Tix.nl of een andere organisatie?

Heeft u ook ervaring met Tix.nl of een andere reisorganisatie?
Deel uw ervaring door onderstaand formulier in te vullen!

Reisinformatie
*
*
*
Waardering
Sleep het blauwe balkje naar rechts om uw waardering te geven

Boekingsproces

Sleep het blauwe balkje naar rechts om uw waardering te geven

Klantenservice

Sleep het blauwe balkje naar rechts om uw waardering te geven

Bijkomende kosten

Sleep het blauwe balkje naar rechts om uw waardering te geven

Prijs / kwaliteit verhouding

Sleep het blauwe balkje naar rechts om uw waardering te geven

Algemene waardering

*

*
Uw gegevens
*
*
Ervaring opslaan
Ik bevestig dat bovenstaande gegevens gebaseerd zijn op mijn eigen ervaring.
Ik bevestig dat ik begrijp dat het verboden is om een ervaring in te voeren over een reisorganisatie waarmee ik banden heb, alsmede een niet op waarheid beruste ervaring in te voeren.






Bestemmingen van Tix.nl

Bezoek de s.v.p. de website van Tix.nl om alle bestemmingen te bekijken.


Home | Reizen en vakanties | Reisorganisaties | Over ons | Reisorganisatie inschrijven | Contact