Djoser neemt klant/ klacht niet serieus


Hieronder vindt u de ervaring van Rob van der Doelen met reisorganisatie Djoser. Deze is ingevoerd op 06-05-2019 en gaat over de vakantie naar India in februari 2019.

 
door
51-60 jaar
Met partner
6,0
Djoser neemt klant/ klacht niet serieus
Groepsrondreis in India, februari 2019

    Totaal:
  • 6
  • Vervoer:
  • 6
  • Accommodatie:
  • 6

  • Reisleiding:
  • 6
  • Prijs:
  • 5

Na meer dan 20 jaar met Djoser te hebben gereisd, hebben wij het gehad met Djoser.
In februari hebben we met Djoser een reis gemaakt naar Oost India en de Andaman eilanden. We hebben een prima vakantie gehad, maar de verwachtingen die op basis van de beschrijving op de site worden gewekt, zijn deze keer niet waargemaakt en dat voor een reis van ruim € 3.000 per persoon. Volgens Djoser is de reis uitgevoerd zoals beschreven op de website, maar uiteraard kregen we niet voor niets vlak voor vertrek een e-mail waarin de verwachtingen werden getemperd, wat ook tijdens de reis gebeurde door de reisbegeleiding. Blijkbaar is Djoser bang dat deze reis niet wordt geboekt als ze op hun site de bij hen inmiddels reeds bekende, eerlijke informatie geven. Binnen de groep was de mening dat deze reis absoluut niet Djoser waardig is en wij raden deze reis dan ook zeker niet aan.
Dieptepunt was Diglipur. 1,5 dag reizen in een te krappe bus met versleten schokbrekers over erg slechte wegen en vervolgens weer helemaal terug. Je moet er soms wat voor over hebben om mooie dingen te beleven, maar in dit geval voegde deze bestemming weinig toe. Volgens de omschrijving zouden we 3 nachten in een mooi resort verblijven; Djoser verwijst op de site met een link naar TripAdvisor waar leuke huisjes met terras worden getoond. Wij werden echter in kamers zonder ramen en zonder balkon of terras gedumpt; een soort cellencomplex. De op de site getoonde huisjes konden ter plekke wel worden geboekt, echter tegen bijbetaling van € 120 per stuk. Dat hebben we maar gedaan, zodat we tenminste ergens fatsoenlijk buiten konden zitten in plaats van alleen op een harde, rechte stoel bij het restaurant of in de kamer. Meer was er namelijk niet op het “mooie resort” en ook de omgeving stelde weinig voor. We hebben ons ongenoegen over de accommodatie direct gemeld bij de reisbegeleiding en aangeven ons beklag bij Djoser te zullen doen. Nu verschuilt Djoser zich achter de ANVR voorwaarden; we hadden tijdens de reis een officiële klacht moeten indienen. Het bevreemdt ons dat we daar niet op zijn gewezen door de reisbegeleiding; blijkbaar was ons ongenoegen uitten en aangeven dat we ons beklag zouden gaan doen in formele zin niet voldoende.
Overigens stond op het moment van boeken op de site van Djoser dat enkele hotels over een zwembad zouden beschikken, maar geen enkel hotel had een zwembad; ook het “mooie resort” niet. Dat laatste heeft Djoser inmiddels wél aangepast op de site. Ze waren er eerder nog nooit op gewezen, kregen we als reactie. maar we mogen toch verwachten dat Djoser weet welke reis ze aanbieden!? Onderweg hebben we regelmatig erg veel lol gehad als we met verbazing de wervende teksten op de site memoreerden; geschreven door tekstschrijvers die blijkbaar geen flauw idee hebben van de situatie ter plaatse. We hebben suggesties gedaan ter verbetering, maar die zullen waarschijnlijk niet worden overgenomen, schat ik in.
Djoser compenseert ons met een korting van € 75 op een volgende reis, maar die cheque kan retour naar Leiden. Aangezien wij ons totaal niet serieus genomen voelen gaan wij die volgende reis namelijk niet meer maken; althans niet met Djoser, ondanks dat we over eerdere reizen in het algemeen erg tevreden waren en Djoser zelfs enthousiast promootten. We weten dus hoe het kan en zou moeten zijn. Djoser blijft in reacties recht praten wat krom is en refereert zelfs aan een standaard tekst, waarin ons ondanks 20 jaar reiservaring met Djoser nog eens wordt uitgelegd wat reizen naar een niet westerse bestemming inhoudt. Wij vinden dat juist de charme van reizen naar Azië, Afrika of andere niet westerse bestemmingen. Niet voor niks hebben we al zoveel reizen met Djoser gemaakt, maar hun slogan “weg met Djoser” vullen wij voortaan in als “WEG met Djoser”.
Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 06-05-2019

Bekijk alle Djoser ervaringen.





Algemene informatie
Totaal: 8,3
Vervoer: 8,3
Accommodatie: 7,7
Reisleiding: 8,7
Prijs: 7,9
Aangesloten bij:
ANVR SGR Camaliteitenfonds
U kunt bij Djoser de volgende vakanties boeken:
 Groepsrondreis     Familiereis     Wandelvakantie     Fietsvakantie   


Home | Reizen en vakanties | Reisorganisaties | Over ons | Reisorganisatie inschrijven | Contact
gfh jfghjfghjgfhj gfh