Shoestring Brazilië


Op deze pagina vindt u beoordelingen en ervaringen met Shoestring in Brazilië. Het cijfer en de ervaringen op deze pagina zijn alleen over dit land. U kunt ook alle Shoestring ervaringen lezen.


Bezoek de website     Schrijf een ervaring  


U kunt bij Shoestring de volgende vakanties boeken:
 Groepsrondreis     Singlereis   

Totaal: -
Vervoer: -
Accommodatie: -
Reisleiding: -
Prijs: -
Aangesloten bij:
ANVR SGR Camaliteitenfonds

?


0 Brazilië ervaringen
De vakanties van Shoestring in Brazilië krijgen een gemiddeld cijfer van ?. Dit cijfer is gebaseerd op 0 ervaringen en beoordelingen die bezoekers op ReisOrakel.nl hebben geschreven.

Het gemiddelde cijfer voor alle vakanties van Shoestring is 7,0. Dit is gebaseerd op 32 ervaringen en beoordelingen. Bekijk alle ervaringen met Shoestring.

Schrijf ook een ervaring en win een mooie Scratchmap!

Samenvatting van de ervaringen

Totaal:
 
-
Vervoer:
 
-
Accommodatie:
 
-
Reisleiding:
 
-
Prijs:
 
-

Verdeling van de totaalcijfers

Geweldig:
 
0 stemmen
Goed:
 
0 stemmen
Redelijk:
 
1 stemmen
Matig:
 
0 stemmen
Slecht:
 
0 stemmen

Ervaringen
De onderstaande ervaringen zijn ouder dan 5 jaar en wegen daarom niet mee in de berekening van het totaalcijfer.
 
13 van 17 mensen vinden dit een nuttige review.

door
41-50 jaar

-
Organisatie reageert als trage stront
Individuele rondreis in Brazilië, september 2011

    Totaal:
  •  -
  • Vervoer:
  • 5
  • Accommodatie:
  • 4

  • Reisleiding:
  • 3
  • Prijs:
  • 4

Na een periode van 3 weken van terugkomst van bovenstaande reis, ben ik zo vrij “enige” kritische kanttekeningen bij dezen “reis van mijn leven” te plaatsen.
Want laten we wel zijn, we werken er allemaal hard voor om een dergelijke reis als deze te kunnen betalen. Het gaat niet om een reisje die je even boekt en vertrouwt op de gegevens van de website en jarenlange ervaring van een aanbieder als Shoestring.

Vlucht:
De eerste 9 reizigers die geboekt hadden (waaronder mijn persoontje) kregen een slechtere verbinding de (Iberian Airlines) dan de gene die later boekten en met KLM reisden, terwijl de prijs van de vakantie gelijk was. Naast het feit dat de reis van de KLM 2 uur korter duurde is de service ook beter geregeld (om het uur komt het personeel van KLM met gratis consumpties langs, bij Iberian moest men tussen Amsterdam en Madrid voor deze betalen).

Hotels:
Op de website vermeldt u een lijst met hotels waarin wij overnachten.
Als consument verwacht je dan ook dat je in redelijke hotels komt te overnachten.
Van de 8 accommodaties zijn er echter 5 als “Pousada” betiteld en 3 als hotel.
Van de hotels was het Condor hotel wat hygiëne van de kamers betreft onder de maat.
De badkamer zag er verschimmeld en dus ranzig uit. De 2 persoons-slaapkamer was onafgewerkt, plinten ontbraken waardoor je rechtstreeks op de ondervloer uitkeek.
Het laatste hotel echter het “Ibiza Copacabana hotel” (als substitutie voor het Rio Roiss hotel) bood echter alle luxe die je ook van de eerdere bezochte hotels zou mogen verwachten.
Mijn kamer bij het Salvati Iguassu Hotel was bijvoorbeeld gelegen naast de generator en niet bepaald geluidsarm.
De pousada’s ,vallende onder (volgens uw website ) lijst hotels waren eerder veredelde hutten, waarbij één niet alleen in mijn ogen veel ergernis opleverde.
Door overboeking was deze in het reisprogramma te Ilha Grande opgenomen, en verdiende wat mijn betreft het predicaat “hondenhok”.
Bij aankomst op dit eiland moest de bagage per kar vervoerd worden, terwijl ik een reis had geboekt waarin alles geregeld was vervoer voor zowel mijn persoon als mijn bagage.
Achteraf waren deze kosten door een paar reisgenoten betaald, zodat het verhalen van deze kosten (heel slim en doordacht van de reisbegeleidster) gemakkelijk te incasseren waren.
Na aankomst werd een ieder een “accommodatie” toegewezen.
Het hondenhok wat mij was toegewezen beschikte over een badkamer waar van een stuk vies dak incl. dakgoot gewoon de douche binnen kwam. Dit had naast het hygiënisch aspect tot gevolg dat tijdens het douchen (waarbij de amateuristisch aangelegde elektronische douchekop, waarbij de elect draden net boven deze uitstak) met toch nog al lauw water, de wind volop onder de dakgoot waaide en zo vrij spel had. Niet bepaald comfortabel (afgezien van enige gevaar van elektrocutie).
Tevens zwierven op de openbare ontbijtplaats 9 katten rond, die hier ook (op de grond weliswaar) gevoederd werden. Gezien ik allergisch voor kattenharen ben en het ontbijt ook als mager was, waren dit dan ook 3 verloren dagen.

Reisbegeleidster:

Deze 22 jarige begeleidster was gebrekkig in haar communicatie naar de groep in zijn algemeen. Zij gaf informatie als de groep niet compleet was waardoor steevast mensen slecht geïnformeerd waren. Zij was wel gebrand op het binnen halen van commissies (bezoek van vaste dure restaurants, na reis met treintje verplicht deelname aan een “rondleiding in een bepaald dorp” anders had je geen vervoer naar hotel terug).
Op moment dat ik aangaf dat mijn voet ontstoken was (Paraty), zouden we de volgende dag de dokter bezoeken. Na einde van de dag gaf ze aan door de “drukte” niet aan toegekomen te zijn. “Oke kan gebeuren” dacht ik nog, dag 2 zouden we een “tweede poging” ondernemen.
Maar aan het eind van de 2e dag was er uiteindelijk nog niets ondernomen, terwijl zij wist waar de hele groep (incl. mijn persoontje) zich verbleef op een strandje dichtbij.
Uiteindelijk heb ik die avond van een reisgenote nog wel een penicilline-kuurtje gekregen, die gelukkig achteraf gezien aansloeg zodat ik toch nog de reis behoorlijk kon voortzetten.

Vervoer:

Veel vervoer was op het laatste moment geregeld, waardoor we op een morgen (in de eerste week), i.p.v. s ’morgens, s ’middags vertrokken. Bovendien was er voor ons en de bagage slechts één busje en een personenauto geregeld, wat nogal vertraging teweeg bracht.
Jammer genoeg vertrokken we vaak s ‘middags i.p.v. s ‘morgens.
Het wachten op vertrek is geen aangename gelegenheid tijdens een vakantie.
Ik verwijt het aan gebrek in planning en inzicht op vindt dit op zijn zachtst gezegd amateuristisch van een dergelijk lokale organisatie.
Als 16 man een complete reis boekt dan kan deze reisorganisatie op zijn vingers natellen dat er per keer voor dit aantal vervoer, accommodatie etc. van te voren geregeld dient te worden. Dit laat je niet op het laatste moment door een reisbegeleidster regelen.

Mijn algemene beoordeling van het land op zich is goed, vriendelijke behulpzame bevolking, veel bezienswaardigheden (mede dank aan de geboekte rondleiding met spontane gids te Rio, die eindelijk iets over deze laats bezochte stad kon vertellen).

Aanbevelingen:
Reken iets meer voor de reis en maak een lijnvlucht van de watervallen terug mogelijk.
Na de watervallen hadden we het gevoel dat we één week puur van a naar b moesten worden vervoerd.
Maak van de begeleidster een ‘halve” gids die iets meer over het gebied kan vertellen en zo niet alleen op commissies gebrand is. Bovendien betere communicatie naar groep toe.
Ga met een organisatie in zee die alles van te voren goed plant (reserveren hotels, vervoer).
Vervang term Hotels door accommodaties op de site en leg uit wat een “Poesada” is (Googelen levert immers mij niets op).
De reizigers weten wat te verwachten en voorkomt teleurstellingen bij de reizigers.

Tot slot:

Ondanks dat Brazilië een mooi land is, heeft al het bovenstaande er voor gezorgd dat
mijn “Holliday of an life-time” (waarvan je voor de eerste keer op basis van een gerenomeerde reisorganisatie als Shoestring boekt) op zijn zachtst gezegd niet is geworden wat je van haar mag verwachten.

Na 17 weken eindelijk antwoord op mijn klacht en afgescheept worden met een korting van 50 euro op een volgende reis en een kortingbon an albelli (voor late respons).
Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 27-01-2012 | Vervoer: vliegtuig, bus, trein,
 
8 van 9 mensen vinden dit een nuttige review.

door
31-40 jaar
Met vrienden
6,0
Duur, niet goed.
Groepsrondreis in Brazilië, maart 2011

    Totaal:
  • 6
  • Vervoer:
  • 4
  • Accommodatie:
  • 6

  • Reisleiding:
  • 5
  • Prijs:
  • 5

Ik heb dezelfde soort reis gemaakt als "Antoine" hieronder. Niet gelijktijdig, maar wel dezelfde soort reis. En ik moet zeggen dat ik flink wat overeenkomsten zie. Toen ik destijds aanmerkingen had, dacht ik nog dat ik de enige zeurkous was, maar achteraf gezien denk ik dat ik wel gelijk had.

Ik heb overigens zelf een losse vlucht geboekt, want Shoestring schreef op de website met KLM te vliegen, echter bleek dat Iberia te zijn. Ik ben geen liefhebber van Iberia omdat de vlucht gewoon niets bied. Dus ik was met mijn losse vlucht sowieso al 200 euro goedkoper uit, plus ik had een dag langer in São Paulo.

De hotels, waren merendeels Pousada's. In Sao Paulo was de pousada een soort jeugdherberg, overigens wel vriendelijke mensen en schoon.
In Iguazu was het hotel met zwembad wat oud en vervallen.

De eerste irritatie begon hier. De reisleider nam de planning door. Hij noemde Braziliaanse kant van de watervallen, de Dam en Argentijnse kant en een helicopter vlucht. Ik wou graag naar het vogelpark en 3 landenpunt.

Het 3 landenpunt zou op de laatste dag met de groep bezocht kunnen worden, echter bleek men op de laatste dag geen zin te hebben en ben ik uiteindelijk met een taxi erheen gegaan. Het vogelpark heb ik gemeld dan zelf te bezoeken en toen wilden anderen wel ineens mee, maar uit zichzelf begon hij er niet over.

Uit eten werd bij een dure churasceria gedaan. Alleen het eten koste al 50 R$.

Daarna Curitiba. Hotel was redelijk, maar in onveilige buurt. De treinreis werd geschrapt, omdat de trein niet reed. Als alternatief werden we met een busje naar Morettes gereden, en kon je gaan fietsen. In morettes had je het echter na 1 uur wel gezien en kon je kiezen, of daar hangen of een dure excursie met de fiets. Moest je wel nog betalen (we hadden toch al voor de trein betaald zou je zeggen, maar nee, geen compensatie, niets, want de bus moest ook betaald worden =(

Daarna op naar São paulo. Op de dag dat we vertrokken naar Ilhabela kwam de reisleider een dik uur te laat aanwandelen. Wij maar wachten, omdat zij uitgebreid gegeten hadden.

De weg naar Ilha bela in een volgepropte bus die continue veel te hard reed. Gewoon gevaarlijk. Pousada was netjes, maar ver van het stadje. Een taxritje kost je weer 50 R$.

Paraty hadden we een nette pousada. Verder goede boottocht. Ondertussen werd er overigens heel vaak geregeld dat we konden uiteten in de meest dure restaurants. Als je er wat van zei, zei hij gewoon, Tja het is nu eenmaal duur. terwijl er gerust restaurants bij zijn waar je 20 R$ betaald ipv 50R$

Daarna Ilha grande. Ook wij werden in de krot/cq paardenstal gedumpt. Echt vies. Vol met beesten, stukke plinten, alles gewoon ranzig en goor. Groepsgenoten zeiden dat we niet moesten zeuren, maar zij zaten in een complete villa. Mensen laat je niet afschepen met de smoes "jullie zaten in Paraty luxe en nu moet je het met minder doen". Ik lees dus hieronder van Antoine dat hij daar ook gezeten heeft. Is gewoon onacceptabel. Ook voor de bagage kar moesten we inderdaad extra betalen. We gingen eten bij een biergarden, meest ranzige eten van de vakantie. Alles was koud =(

In Rio zaten we ook in Ibiza copacabana. Op zich het hotel was niet verkeerd, maar lag in een ander gedeelte van Rio, namelijk aan het begin van copacabana en dat Rio Roiss zou vlakbij Ipanema liggen.

De aangeboden excursie is overigens belachelijk. 200 R$ voor een bezoek aan Maracana, Christus beeld en Suikerberg. Advies, bezoek die dingen zelf op je gemak. Is makkelijk te doen met het openbaar vervoer.

Ik ben dus niet tevreden over de reis. Alle andere reisgenoten vonden het super en mij maar een zeurkous, maar dat boeit me niet. Ik was blij dat de groep weg was en ik lekker zelf van Brazilie kon genieten en ik doe dat in het vervolg niet meer met shoestring

Het positieve van de reis zijn wel de mooie bestemmingen, vriendelijke mensen (brazilianen) en de reisroute en sommige pousada's waren wel netjes.

Het negatieve is toch wel de 'te dure restaurants die werden bezocht tijdens groepsdiners', dure excursies, hele slechte accomodatie op Ilha grande, dure taxiritten op Ilhabela en vervoer was ook niet goed. Kleine minibusjes en gevaarlijk rijdende chauffeurs.
Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 10-07-2012 | Accommodatie(s): Hotel & Pousada | Vervoer: Vlieg, Bus, Boot

Hierboven vindt u alle ervaringen in Brazilië.
U kunt ook alle ervaringen met Shoestring bekijken.


en win een mooie Scratchmap!
Heeft u ervaring met Shoestring of een andere organisatie?

Heeft u ook ervaring met Shoestring of een andere reisorganisatie?
Deel uw ervaring door onderstaand formulier in te vullen!

Winnen: Aan het eind van iedere maand wordt er een mooie Scratch Map (kras landkaart) verloot!
Meer kans maken? Vul dan meerdere ervaringen in van verschillende vakanties!

Reisinformatie
*
*
*
*
Waardering
Sleep het blauwe balkje naar rechts om uw waardering te geven

Vervoer

Sleep het blauwe balkje naar rechts om uw waardering te geven

Accommodatie

Sleep het blauwe balkje naar rechts om uw waardering te geven

Reisleiding

Sleep het blauwe balkje naar rechts om uw waardering te geven

Prijs / kwaliteit verhouding

Sleep het blauwe balkje naar rechts om uw waardering te geven

Algemene waardering

*

*
Uw gegevens
*
*
Ervaring opslaan
Ik bevestig dat bovenstaande gegevens gebaseerd zijn op mijn eigen ervaring.
Ik bevestig dat ik begrijp dat het verboden is om een ervaring in te voeren over een reisorganisatie waarmee ik banden heb, alsmede een niet op waarheid beruste ervaring in te voeren.








Home | Reizen en vakanties | Reisorganisaties | Over ons | Contact