Ryanair Marokko
Op deze pagina vindt u beoordelingen en ervaringen met Ryanair in Marokko.
Het cijfer en de ervaringen op deze pagina zijn alleen over dit land. U kunt ook alle Ryanair ervaringen lezen.
Bezoek de website Schrijf een ervaring
2 Marokko ervaringen
Het gemiddelde cijfer voor alle vakanties van Ryanair is 2,5. Dit is gebaseerd op 24 ervaringen en beoordelingen. Bekijk alle ervaringen met Ryanair.
Schrijf ook een ervaring
Ervaringen
41-50 jaar
Met gezin
in Marokko, december 2025
-
Totaal:
- - Inchecken:
- - Vliegtuig:
- -
- - Service:
- - Prijs:
- -
Beenruimte:
Ik heb nog nooit zo’n slechte klantenservice meegemaakt als bij Ryanair. Wij hebben twee afzonderlijke vluchten geboekt: één van Nederland naar Marokko, en één vanuit een andere plaats in Marokko terug naar Nederland. De terugvlucht is prima bevestigd, maar de heenvlucht is al wekenlang een ramp. We hebben 50% van de heenvlucht betaald, maar de vlucht verschijnt niet in onze boeking, waardoor we de tweede helft niet kunnen betalen en de boeking nu dreigt automatisch geannuleerd te worden.
Ik heb inmiddels wekenlang contact gehad met Ryanair — via telefoon, chat en e-mail. Iedere medewerker zegt: “We gaan het escaleren”, maar daarna gebeurt er helemaal niets. Soms wordt er midden in het gesprek opgehangen, of krijg je iemand die totaal niet weet waar het over gaat. Er wordt geen enkel dossier bijgehouden, geen oplossing geboden, en elke keer moet je helemaal opnieuw beginnen met uitleggen wat er misgaat.
Ondertussen blijft Ryanair volledig stil. Ze erkennen dat het een fout in hun systeem is, maar doen niets om het op te lossen. We hebben alle bewijzen van betaling en communicatie, maar zelfs daarmee wordt niets gedaan. Het enige wat ze goed kunnen, is beloftes doen die nooit worden nagekomen.
Het is werkelijk schandalig hoe weinig verantwoordelijkheid Ryanair neemt. Er is geen empathie, geen opvolging, en absoluut geen bereidheid om een fout te herstellen. Zodra er iets misgaat, sta je er als klant volledig alleen voor.
Mijn advies: boek nooit bij Ryanair als je waarde hecht aan betrouwbaarheid, fatsoen en klantenservice. Zodra er iets fout loopt, is het jouw probleem — zelfs als het hun systeemfout is. Lees meer over deze vliegtuigmaatschappij >>
Ingevoerd op 31-10-2025
< 15 jaar
Met gezin
in Marokko, februari 2025
-
Totaal:
- 9 Inchecken:
- 7 Vliegtuig:
- 10
- 7 Service:
- 9 Prijs:
- 10
Beenruimte:
Je werdt snel geholpen als je iemand roept en het personeel was heel vriendelijk en de reis was heel goedkoop
Lees meer over deze vliegtuigmaatschappij >>
Ingevoerd op 03-03-2025
41-50 jaar
Alleenreizend
in Marokko, september 2022
-
Totaal:
- 1 Inchecken:
- 1 Vliegtuig:
- 1
- 1 Service:
- 1 Prijs:
- 1
Beenruimte:
Kortom zeer slecht betaal beter iets meer voor kwaliteit. Tui is net zo goedkoop maar veel betere service Lees meer over deze vliegtuigmaatschappij >>
Was deze ervaring nuttig voor u?Ingevoerd op 17-09-2022
21-30 jaar
Met partner
in Marokko, januari 2020
-
Totaal:
- 1 Inchecken:
- 1 Vliegtuig:
- 3
- 2 Service:
- 3 Prijs:
- 2
Beenruimte:
Ryanair is een vreselijk bedrijf. WIj twijfelden bij de terugvlucht vanuit Marokko of we teveel bagage hadden dus waren met opzet heel erg op tijd naar de luchthaven in Marrakech gegaan om dit te overleggen (3 uur van tevoren!). De medewerkers van Ryanair waren ontzettend onvriendelijk, kortaf en totaal niet behulpzaam. We moesten bijna 60 euro per persoon betalen omdat we niet online hadden ingecheckt, terwijl we dit juist hadden gedaan zodat we konden overleggen hoe we de bagage mee zouden kunnen nemen. Er staat in een mail ergens in kleine letters weggestopt dat je moet betalen voor inchecken op de luchthaven, maar dit valt helemaal niet op. Daarnaast is er geen andere vluchtmaatschappij die zo misbruik probeert te maken van mensen én is het zo'n hoog bedrag dat ik mij niet kan voorstellen dat dit enkel het dekken van kosten is (in veel gevallen zelfs een stuk duurder dan de tickets die ze verkopen).
Er was totaal geen overleg mogelijk en er was totaal geen sprake van redelijkheid. Het enige dat ons werd verteld is dat we naar een andere balie moesten lopen om voor 60 euro per persoon in te checken en de hoofdprijs te betalen voor een extra tasje. Echt schandalig hoe dit bedrijf hoopt op foutjes van mensen en hier bovenop springt en de hoofdprijs voor vraagt. Ik ga nooit meer met Ryanair vliegen! Lees meer over deze vliegtuigmaatschappij >>
Ingevoerd op 31-01-2020
Heeft u ook ervaring met Ryanair of een andere reisorganisatie?
Deel uw ervaring door onderstaand formulier in te vullen!


