Slechtste klantenservice ooit
Hieronder vindt u de ervaring van Duco met reisorganisatie Ryanair. Deze is ingevoerd op 31-10-2025 en gaat over de vakantie naar Marokko in december 2025.
41-50 jaar
Met gezin
in Marokko, december 2025
-
Totaal:
- - Inchecken:
- - Vliegtuig:
- -
- - Service:
- - Prijs:
- -
Beenruimte:
Ik heb nog nooit zo’n slechte klantenservice meegemaakt als bij Ryanair. Wij hebben twee afzonderlijke vluchten geboekt: één van Nederland naar Marokko, en één vanuit een andere plaats in Marokko terug naar Nederland. De terugvlucht is prima bevestigd, maar de heenvlucht is al wekenlang een ramp. We hebben 50% van de heenvlucht betaald, maar de vlucht verschijnt niet in onze boeking, waardoor we de tweede helft niet kunnen betalen en de boeking nu dreigt automatisch geannuleerd te worden.
Ik heb inmiddels wekenlang contact gehad met Ryanair — via telefoon, chat en e-mail. Iedere medewerker zegt: “We gaan het escaleren”, maar daarna gebeurt er helemaal niets. Soms wordt er midden in het gesprek opgehangen, of krijg je iemand die totaal niet weet waar het over gaat. Er wordt geen enkel dossier bijgehouden, geen oplossing geboden, en elke keer moet je helemaal opnieuw beginnen met uitleggen wat er misgaat.
Ondertussen blijft Ryanair volledig stil. Ze erkennen dat het een fout in hun systeem is, maar doen niets om het op te lossen. We hebben alle bewijzen van betaling en communicatie, maar zelfs daarmee wordt niets gedaan. Het enige wat ze goed kunnen, is beloftes doen die nooit worden nagekomen.
Het is werkelijk schandalig hoe weinig verantwoordelijkheid Ryanair neemt. Er is geen empathie, geen opvolging, en absoluut geen bereidheid om een fout te herstellen. Zodra er iets misgaat, sta je er als klant volledig alleen voor.
Mijn advies: boek nooit bij Ryanair als je waarde hecht aan betrouwbaarheid, fatsoen en klantenservice. Zodra er iets fout loopt, is het jouw probleem — zelfs als het hun systeemfout is. Lees meer over deze vliegtuigmaatschappij >>
Ingevoerd op 31-10-2025



