helaas hebben zij mij en mijn gezin in de steek gelaten


Hieronder vindt u de ervaring van Sam met reisorganisatie TUI. Deze is ingevoerd op 12-10-2022 en gaat over de vakantie naar Italië in augustus 2022.

 
door
51-60 jaar
Met gezin
-
Helaas hebben zij mij en mijn gezin in de steek gelaten
Stedentrip in Italië, augustus 2022

    Totaal:
  •  -
  • Vervoer:
  •  -
  • Accommodatie:
  •  -

  • Reisleiding:
  •  -
  • Prijs:
  •  -

Nooit via tui op vakantie gaan.
Middels dit te schrijven dien ik een klacht in voor de accommodatie tijdens onze vakantie in Rome.
Ik heb via jullie een reis voor 5 personen met twee kamers geboekt naar Rome in agust-2022 in Villa Rosa Hotel.
De accommodatie was erg slecht. De kamers waren niet wat we verwachtte adhv de informatie en foto’s op jullie website.
De bedden waren vies, er zaten vlekken op de matrassen en kussenslopen. De kamers waren ontzettend klein. Toen we de kamers binnen stapte rook het naar een openbaar toilet. Verder zat er schimmel op de muren, douchecabines en op de vloeren. Beestjes en vliegen waren vaste bewoners in de kamers. Bovendien was er geen koelkast in de kamer en dit warme weer was koud water een vereiste. In het doucheputje en de badkamer was er niet goed schoongemaakt. Dit was niet wat er verwacht wordt van een drie sterren hotel. Een hotelkamer zou op zijn minst schoon moeten zijn.
Vanaf dag één heb ik contact gezocht met TUI en mijn klachten via alles gemeld. De eerste dag kreeg ik te horen van TUI dat wij drie andere hotels mochten kiezen en naar ze konden mailen zodat we verplaatst kunnen worden van hotel. Later bleek dit onjuist te zijn en hadden de medewerkers van de klantenservice ons verkeerde informatie doorgegeven.
Op dag twee heb ik vanaf de ochtend geprobeerd om contact te zoeken met TUI. Uiteindelijk aan het eind van de dag heb ik gehoord dat er twee opties zijn:
1- ik moet zelf een hotel zoeken en de kosten zelf betalen en later declareren bij TUI
2- De situatie accepteren en na deze zogenaamde vakantie klachten indienen.
Voor de eerste optie kon ik niet kiezen vanwege een beperkte hoeveelheid aan geld en kennis over hotels in Rome. We werden dus gedwongen om voor keuze twee te gaan.
Op dag drie van onze ‘vakantie’ kreeg ik te horen dat het hotel de mogelijkheid had om een kamer te wisselen. Toen ik naar de receptie ging vertelde ze mij dat het verschil tussen de kamers nihil was en dat er maar één kamer verwisseld kon worden.
Ik heb weer contact gehad met TUI, maar ik ben van de kast naar de muur gestuurd.
Op dag vier van de ‘vakantie’ ben ik weer naar de receptie geweest, maar ze zeiden dat zij niets kunnen doen. Er was misschien de mogelijkheid om van kamers te wisselen op de laatste nacht, echter is hier niks van gekomen.
Ik heb elke dag mijn klachten via e-mail en telefoon aan TUI gemeld, maar helaas hebben zij mij en mijn gezin in de steek gelaten. Ik ben 5 dagen van de vakantie bezig geweest met het contacteren van TUI, maar tevergeefs.
Wij betreuren dat onze reis zo slecht is gelopen, er was voor ons geen lol meer aan. Al met al hebben we vakantiedagen verspilt en geld betaald aan een reis die niet eens een beetje op een vakantie leek.
Lees meer over deze vakantie >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 12-10-2022 | Accommodatie(s): Villa Rose Hotel

Bekijk alle TUI ervaringen.





Algemene informatie
Totaal: 3,8
Vervoer: 5,2
Accommodatie: 6,4
Reisleiding: 4,7
Prijs: 4,9
Aangesloten bij:
ANVR SGR Camaliteitenfonds
U kunt bij TUI de volgende vakanties boeken:
 Zonvakantie     Rondreis     Stedentrip     Autovakantie     Wintersport     Sportreis   


Home | Reizen en vakanties | Reisorganisaties | Over ons | Reisorganisatie inschrijven | Contact