Misleidende teksten op website over vooruitbetaling
Hieronder vindt u de ervaring van Ilse met reisorganisatie Booking.com. Deze is ingevoerd op 24-08-2017 en gaat over de vakantie naar Portugal in december 2017.

51-60 jaar
Met gezin
Stedentrip in Portugal, december 2017
-
Totaal:
- - Vervoer:
- - Accommodatie:
- -
- - Prijs:
- -
Reisleiding:
Een appartement in Lissabon geboekt via booking.com. Op de website in het boekingsveld staat duidelijk aangegeven:geen zorgen, er wordt nog niets in rekening gebracht! en: geen vooruitbetaling nodig!
Het bedrag wordt na het boeken direct gereserveerd (pre-autorisatie) op mijn creditcard, dit vind ik geen probleem. Echter de volgende dag is het volledige bedrag geïncasseerd door booking.com. Bij telefonische navraag wordt mij verzocht om screenshots te mailen. Ik doe alsof ik een nieuwe boeking maak en maak screenshots van deze teksten. Hierop krijg ik als antwoord dat in het betalingsscherm heeft gestaan (mijn creditcard gegevens staan al in mijn account) dat het volledige bedrag direct betaald dient te worden. Daar heb ik uiteraard geen screenshot van en kan ik niet bewijzen maar zou hoe dan ook nogal tegenstrijdig zijn met de teksten in het boekingsscherm. Booking.com blijft hier echter bij ondanks wat in de algemene voorwaarden staat. Ze nemen geen enkele verantwoording over de teksten die ze zelf vermelden en hebben het bedrag ook zelf geïncasseerd ondanks dat er staat dat booking.com niet incasseert maar de leverancier. Nogal misleidend en als consument trek je blijkbaar aan het kortste eind. Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 24-08-2017 | Accommodatie(s): appartement in Lissabon