Ervaringen met Sky Tours




Bezoek de website     Schrijf een ervaring


Op deze pagina vindt u de ervaringen met Sky Tours.

 
door
61-70 jaar
Met partner
9,0
Goede prijs/kwaliteit verhouding
Zonvakantie in Egypte, februari 2014

    Totaal:
  • 9
  • Vervoer:
  • 7
  • Accommodatie:
  • 8

  • Reisleiding:
  • 8
  • Prijs:
  • 9

Was de eerste keer dat we een vakantie naar Egypte boekten. Reis geboekt via WTC bij Skytours. Informatie en reisdocumenten waren keurig op tijd. Opvang op vliegveld Hurghada efficient.Hotel was redelijk, personeel buitengewoon vriendelijk en servicegericht.Reisleider Mandouh gaf juiste en ter zake doende informatie.Kortom wij hebben een prima vakantie gehad. Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 24-02-2014 | Accommodatie(s): Empire Hotel, Hurghada | Vervoer: vliegtuig
 
door
51-60 jaar
Met vrienden
9,0
Gewoon TOP vakantiegehad.
Zonvakantie in Egypte, januari 2014

    Totaal:
  • 9
  • Vervoer:
  • 8
  • Accommodatie:
  • 9

  • Reisleiding:
  • 7
  • Prijs:
  • 9

Ondanks veel negatieve berichtgeving mbt Egypte toch gegaan. In 1 woord fantastisch geweest in ht Prima Life Makadi Bay. Ontvangst vliegveld uistekend en alles ging snel.Hotel is echt, mede door het personeel, gewoon top en goed op tijd vertrokkken met Transavia zowel heenreis-als terygreis. Volgende winter zeker weer met Skytours naar Egypte. Bedankt voor deze fijne vakantie. Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 08-02-2014 | Accommodatie(s): Prima Life Makadi | Vervoer: vliegtuig
 
door
41-50 jaar
Met partner
10
Top organisatie Skytours en Top vakantie
Zonvakantie in Egypte, december 2013

    Totaal:
  • 10
  • Vervoer:
  • 9
  • Accommodatie:
  • 10

  • Reisleiding:
  • 8
  • Prijs:
  • 9

Via Skytours vakantie Egypte geboekt. Super organisatie en top vakantie gehad. Je doet jezelf en de mensen aldaar in Egypte te kort als je niet naar Egypte gaat op dit moment.
Wij vlogen op Marsa Alam en zaten in Port Ghalib. Wat een service en super prijs/kwaliteit verhouden, nog nergens zo gehad!
Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 09-01-2014 | Accommodatie(s): Port Ghalib - Intercontinental | Vervoer: Vliegtuig
 
door
41-50 jaar
Met partner
10
Supervakantie
Zonvakantie in Egypte, november 2013

    Totaal:
  • 10
  • Vervoer:
  • 10
  • Accommodatie:
  • 10

  • Reisleiding:
  • 10
  • Prijs:
  • 10

Skytours geweldig ga gerust naar egypte dagje amsterdam is gevaarlijker zoekgeraakte telefoon+portemonee netjes terug gebracht lag bij receptie three corners Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 18-12-2013 | Accommodatie(s): three corners fayrouz | Vervoer: vliegtuig
 
0 van 3 mensen vinden dit een nuttige review.

door
21-30 jaar
Met gezin
1,0
WALGELIJKE REISORGANISATIE.
Familiereis in Egypte, september 2013

    Totaal:
  • 1
  • Vervoer:
  • 5
  • Accommodatie:
  • 10

  • Reisleiding:
  • 1
  • Prijs:
  • 1

Stelletje gekken daar bij skytours voor ons NOOIT meer daar boeken.
Discrimineren tot en met.
Sommige mensen mogen ook met een vertrekdatum NA 1 september annuleren maar wij niet.
Zitten zometeen met een kind van anderhalf op een resort waar niemand is.
Je boekt een vakantie voor je kind om vervolgens tegen je kind te zeggen ja sorry 14 dagen mag je niet van je resort en ja dat er geen animatie wordt gedaan en het niet meer ultra all in is doordat er maar 10 man in het hotel zitten daar heeft skytours ronduit maling aan.
Hoop dat dit bedrijf zoveel klanten verliest dat het failliet gaat want zulke reisorganisatie's horen niet te bestaan echt walgelijk.
Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 25-08-2013 | Accommodatie(s): hotel hurghada | Vervoer: vliegtuig
 
0 van 1 mensen vinden dit een nuttige review.

door
31-40 jaar
Met partner
1,0
Schoften zijn Skytours
Zonvakantie in Egypte, september 2013

    Totaal:
  • 1
  • Vervoer:
  • 10
  • Accommodatie:
  • 10

  • Reisleiding:
  • 10
  • Prijs:
  • 10

Het is toch te zot voor woorden dat je gezien de situatie nu in Egypte je bij Skytours niet kosteloos kan annuleren als je niet meer naar Egypte wilt. Je let er juist op als je je reis boekt (in ons geval al in april) dat het touroperator is aangesloten bij anvr en sgr. Anvr geeft (en zegt dit ook lettelijk) aan dat als mensen niet meer naar Egypte willen ze kosteloos moeten kunnen annuleren of omboeken. Iedere touroperator houdtbzich hier keurig hieraan behalve Skytours. Die maken hun eigen regels. Gisteren kwam er bericht dat alleen mensen met een vertrekdatum tm 25-08 dit nu mogen. Later kijken ze verder. Ze moeten toch ook kunnen begrijpen dat als ik nu nog bij een ander accommodatie kijk er daar nog ruimte is., dat de spoeling steeds dunner wordt tegen mijn vertrekdatum aan. Skytours moet begrijpen dat er gewoon mensen zijn die nu niet meer naar Egypte willen en hier coulant mee omgaan. Neem een voorbeeld aan andere touroperators!! Dit is echt te schoftetig voor woorden wat jullie flikken!! Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 20-08-2013 | Vervoer: Vliegtuig
 
0 van 2 mensen vinden dit een nuttige review.

door
41-50 jaar
Onbekend reisgezelschap
1,0
Houden toeristen dom!!
Hotel in Egypte, augustus 2013

    Totaal:
  • 1
  • Vervoer:
  • 1
  • Accommodatie:
  • 1

  • Reisleiding:
  • 1
  • Prijs:
  • 1

Terwijl het heftig er aan toe gaat, heeft Skytours oogkleppen op! Organisaties als Oad, Kras, Holland International, Neckerman enz. laten mensen niet meer reizen naar Egypte die in oorlog is, bij Skytours kan dat wel!! En zelfs zeer voordelig.... De mensen daar worden niet uitgelegd dat het reisadvies aangescherpt is. Dat als de reis niet essentieel is, je moet overwegen om dan wel naar Egypte te gaan!!!! Is geld/inkomen belangrijker dan de mensen die in een inveilige situatie verkeren? Ook in het badplaatsje Hurghada is een dode gevallen! Ook ik word 'zoet' gehouden omdat ze zeggen dat de avondklok niet meer geldt........ Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 18-08-2013
 
1 van 3 mensen vinden dit een nuttige review.

door
51-60 jaar
Met partner
1,0
Klantonvriendelijk
Zonvakantie in Egypte, augustus 2013

    Totaal:
  • 1
  • Vervoer:
  • 4
  • Accommodatie:
  • 4

  • Reisleiding:
  • 4
  • Prijs:
  • 1

Geachte heer / mevrouw,

Op dit moment is er geen negatief reisadvies voor de badplaatsen in Egypte en is er voor de badplaatsen Hurghada en Sharm el Sheikh ook geen avondklok meer.
Wanneer u besluit te annuleren dan kan dit alleen tegen de kosten zoals beschreven in de ANVR voorwaarden.

Excursies welke niet in Nederland zijn geboekt maken geen onderdeel uit van de reisovereenkomst en is ook geen reden voor een kosteloze
annulering.

Met vriendelijke groet/ Kind regards,
Marcel de Geest
*************************
Geachte mijnheer de Geest

staat er soms in de reisvoorwaardes dat ik alleen op het resort MOET blijven, bedankt voor uw geweldige reactie en heel zorgvuldig en klantvriendelijk zoals SKYTOURS met de situatie omgaat.

En u verkondigd onzin want heb zojuist het Ministerie van Buitenlandse zaken aan de lijn gehad en er is wel degelijk een avondklok omdat er vandaag ook een dode is gevallen in de badplaats Hurghada. Goed dat u op de hoogte bent van de situatie mijnheer de Geest

Ik zal het doorgeven aan de Consumentenbond en op de Social Media plaatsen zodat iedereen kan zien dat ze NOOIT meer bij Skytours moeten boeken. Tevens zal ik bij de AVR een klacht indienen over Uw reactie !

Stelletje amateurs, laatste x dat ik hier hebt geboekt, wat een klantonvriendelijke touroperator

Vriendelijke groet
Sjaak van de Velde
Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 15-08-2013 | Accommodatie(s): Hotel | Vervoer: Vliegtuig
 
1 van 1 mensen vinden dit een nuttige review.

door
51-60 jaar
Met partner
8,0
Super vakantie mede door skytours
Zonvakantie in Egypte, augustus 2013

    Totaal:
  • 8
  • Vervoer:
  • 7
  • Accommodatie:
  • 7

  • Reisleiding:
  • 8
  • Prijs:
  • 7

Prima hotel alleen een beetje verouderd.
Twee excursies geboekt bij skytours en deze waren perfect geregeld.
En dat er weinig toeristen waren ligt niet aan skytours en ook niet aan de egyptenaren zelf maar aan het
negatief reisadvies van de regering.
En waarom ? Wij hebben nergens last van gehad alleen dat het steeds stiller werd in de hotels.
Maar wat skytours betreft hebben wij geen enkele klacht alles was perfect geregeld.
Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 02-09-2013 | Accommodatie(s): Daniela Vilage Dahab | Vervoer: vliegtuig
 
1 van 1 mensen vinden dit een nuttige review.

door
31-40 jaar
Met partner
10
Snel weer Egypte...
Zonvakantie in Egypte, juli 2013

    Totaal:
  • 10
  • Vervoer:
  • 9
  • Accommodatie:
  • 10

  • Reisleiding:
  • 9
  • Prijs:
  • 10

Wij hadden lastminute een vakantie naar de zon geboekt en hebben het echt super gehad. Afhandeling verliep snel en soepel en tegen een vriendelijk prijsje geboekt. Het hotel was goed, personeel vriendelijk. Zeker wanneer je ze beloont met een fooi. We waren wat huiverig voor het eten in Egypte, maar ook dat is niet tegen gevallen. Keuze genoeg en hebben nergens last van gehad. Via de reisleiding een snorkelexcursie geboekt... echt zo mooi onder water en goede service en uitleg gekregen. Echt een aanrader. Dit was onze eerste keer in Egypte en willen snel weer deze winter... Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 30-09-2013 | Accommodatie(s): Prima Life Makadi | Vervoer: vliegtuig
 
0 van 1 mensen vinden dit een nuttige review.

door
31-40 jaar
Met partner
1,0
Skytours = onbetrouwbaar en klantonvriendelijk
Zonvakantie in Egypte, juni 2013

    Totaal:
  • 1
  • Vervoer:
  • 1
  • Accommodatie:
  •  -

  • Reisleiding:
  • 1
  • Prijs:
  • 1

Onlangs (juni/juli)ben ik met mijn partner naar Sharm el Sheikh in Egypte geweest via de organisatie Skytours. Wij verbleven in het Park Inn hotel resort. Ter plaatse hebben wij meerdere excursies/activiteiten afgesloten via de plaatselijke reisleider van Skytours.

Er werd door hem een excursie aangeboden naar Petra in Jordanië. De kosten hiervan zouden €190 per persoon zijn. Dit bedrag moest per pin of creditcard worden voldaan. De wisselkoers van die dag hebben wij opgevraagd bij de receptie van het hotel en zelf nog geferifieerd via onze bank (ING) en via de website; http://www.wisselkoers.nl/egyptische_pond . De bank hanteert een wisselkoers van 9,10423 en de website een koers van 9,1370. In het hotel gaf men een wisselkoers door van 9,10. Kortom alle partijen gaven dus een wisselkoers van rond de 9. Sam weigerde echter deze koers te hanteren en gaf aan dat hij de wisselkoers 10 aanhield.
Als wij hier niet mee akkoord gingen, konden we de excursie niet boeken. Erg onvriendelijk en onproffesioneel.

We hebben nu noodgedwongen 3800 Egyptische ponden moeten betalen, terwijl de excursie in totaal 3460 Egyptische ponden kost, mits de correcte wisselkoers werd gehanteerd. Het verschil in de te hanteren wisselkoers is maar liefst 340 Egyptische ponden (€37,39). Dat is een verschil bijna 10%! Dit is willens en wetens niet gedaan door Sam, terwijl wij hem de wisselkoers hebben laten zien. In plaats van €380,- (2 x €190,-) hebben wij dus €417,39 betaald voor deze excursie en dat kan uiteraard niet de bedoeling zijn.


Op 9 juli 2013 heb ik een klacht ingediend bij Skytours via de mail omdat ik, na telefonisch contact te hebben gezocht met de zogenaamde 'klantenservice', te horen kreeg dat klagen alleen per email dient te geschieden bij Skytours.

Enkele weken(!) later krijg ik van dhr. Marcel de Geest van de afdeling 'klantenservice' een reactie waaruit blijkt dat hij de klacht totaal niet serieus neemt en waaruit blijkt dat hij ons niet meer als klant wilt terugzien.

Zo geeft hij in reactie, op de door mij verstuurde klacht, aan dat hij de klacht niet in behandeling neemt omdat het hier gaat over een excursie die in het buitenland is afgenomen. Ik wil nogmaals benadrukken dat die excursie is geboekt bij de reisleider van Skytours, dezelfde organisatie waarvoor dhr De geest werkzaam is.

Nu, inmiddels 4 maanden later, negeert Skytours ons nog steeds compleet en werkt men nog steeds niet mee aan een oplossing. We praten hier over een bedrag van nog geen €40!!! En om die €40 raakt Skytours wederom een klant kwijt. Als ik de verschillende internetforums zo eens bekijk ben ik één van de vele, vele klanten die niks meer met Skytours te maken willen hebben. Ik heb zelden zo'n klantonvriendelijke organisatie meegemaakt als Skytours.
Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 08-11-2013 | Accommodatie(s): Hotel | Vervoer: Vliegtuig
 
1 van 1 mensen vinden dit een nuttige review.

door
51-60 jaar
Alleenreizend
7,0
Vakantie zoals het hoort
Hotel in Egypte, maart 2013

    Totaal:
  • 7
  • Vervoer:
  • 8
  • Accommodatie:
  • 7

  • Reisleiding:
  • 6
  • Prijs:
  • 5

Bevestiging kamer duurde 2 dagen bij last minute boeking, zou aan hotel gelegen hebben. Opvang en begeleiding vliegveld prima en duidelijk. goede bus, normale opvang, en duidelijke info. inderdaad moeten betalen, maar ik had vakantie en maak me dus niet druk over 5 euro meer of minder voor een visum. hotel was wat gedateerd, maar schoon, netjes, geen ongedierte. veel russen 60/70 %, maar heb ik geen last van, stoor mij er niet aan. niet ziek geweest, wel selectief dus geen ijs eten, geen ijs in frisdrank, en de groentes beetje vermeden. reisleider was te bereiken op opgegeven tel.nr. terugreis was redelijk geregeld. personeel vriendelijk (niet allemaal). de rest aan egyptenaren buiten lichten je op. 3x bijna op de vuist met liegende en bedreigende taxichauffeurs. Duiken via red sea divers (italianen) prima geregeld,en niet te duur. zal het dus deze keer goed getroffen hebben gezien alle eerdere reacties hier. Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 17-04-2013 | Accommodatie(s): bel air azur / arabia resort hurgada | Vervoer: vliegtuig
 
door
51-60 jaar
Met gezin
4,0
Waardeloos
Zonvakantie in Egypte, februari 2013

    Totaal:
  • 4
  • Vervoer:
  • 8
  • Accommodatie:
  • 5

  • Reisleiding:
  • 7
  • Prijs:
  • 4

Geen klacht over vervoer of idd dat ging prima zijn echt goed geholpen overal bij .
Maar dat Skytours het nog in z,n hoofd durft te halen om het Resort Coral beach rotana tiran een 4*resort te noemen is ronduit schandalig .het all inn concept deugt al helemaal niet .Het eten daar is zwaar verdacht zijn allemaal ziek en nog steeds schijten ons leeg en vreselijke maagklachten .Wordt hoogtijd dat daar vanuit nederland eens grondig onderzoek wordt gedaan,ga dit ook zeker melden aan de gezondheids dienst .Levens gevaarlijk om mensen met kinderen dit aan te raden .Het enigste wat nog een beetje te eten is is het ontbijt verder is het eten daar zwaar verdacht .Al het drinken wordt daar verdunt met water .Het enigste positiefe is dat het personeel in het resort ontzettend vriendelijk is .badkamers zitten allemaal met schimmel ,stinken ook naar de schimmel .Maar Egypte is zo ie zo een vies en smerig land. De excursie naar de piramides is helemaal een ramp NOOIT doen vanaf een plaatje /filmpje op internet kan je ze beter bekijken ,want daar wordt je alleen maar lastig gevallen door bedelaars en opdringerige verkopers die je echt niet met rust laten .Zodat je geen ruk kan zien ,je loopt alleen maar heen en weer te rennen om van die lui af te komen . Mijn Tip nooit heen gaan helemaal niet naar egypte .Is de eerste en laatste keer dat ik daar in die vuilnesbelt ben geweest .
Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 27-02-2013 | Accommodatie(s): resort Coral beach rotana tiran | Vervoer: vliegtuig
 
door
41-50 jaar
Met gezin
8,0
Prima! Gaan zeker terug
Zonvakantie in Egypte, december 2012

    Totaal:
  • 8
  • Vervoer:
  • 8
  • Accommodatie:
  • 8

  • Reisleiding:
  • 7
  • Prijs:
  • 8

Een heerlijke vakantie gehad. Goede prijs/kwaliteit verhouding. geen excursies gemaakt want het was prima in t hotel. Eten redelijk tot goed maar Egypte is nu eenmaal anders dan thuis. Heel ontspannen ervaring. Gaan zeker terug. Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 24-01-2013 | Accommodatie(s): prima life makadi | Vervoer: vliegtuig
 
door
21-30 jaar
Met partner
1,0
Schijt organisatie
Zonvakantie in Egypte, november 2012

    Totaal:
  • 1
  • Vervoer:
  •  -
  • Accommodatie:
  •  -

  • Reisleiding:
  • 1
  • Prijs:
  • 1

Wat een organisatie is skytours zeg.. man man..

2 dagen voor vertrek omgeboekt naar een ander hotel, kregen 2 opties 1 optie was niet aan het strand dus viel af de andere was 100 euro goedkoper maar we kregen geen geld terug ( met 4 personen is dit toch 400 euro)

Uiteindelijk een ander hotel geboekt die volgens skytours duurder was 60 euro pp bijbetaald omdat we toch graag op vakantie wilde. Alles was nu rond werd verteld maar niks bleek minder waar

Volgende dag(1 dag voor vertrek) kregen we weer een mail dat ook dit hotel overboekt was. We kregen wederom een hotel aangeboden wat niet aan het strand lag en midden in het centrum was optie 2 was kosteloos annuleren.... wat dus zou beteken dat we niet op vakantie konden. Lastminutes waren er niet voor 4 personen...

Uiteindelijk met veel moeite het allereerste alternatief (het goedkopere hotel) geboekt.

Niks is hun fout en de klant zit dus met een probleem, ze zijn te beroerd om je te helpen. De klant is duidelijk geen koning

De vakantie begon dus met een hoop stress.

Eenmaal aangekomen in Egypte hard doorgelopen bij de visum rij waar de mannen van skytours je bijna de rij in duwen. In de bus moesten we een fooi van 5 euro pp betalen, ik had het al zo gehad met die hele organisatie dat die 5 euro me op dat moment ook niet meer kon schelen.

Een fooi moet je verdienen en doordat ze het nu toch al kregen deden ze ook helemaal niks meer voor je. Zelfs niet voor vrouwen en oudere mensen. Koffers mag je zelf in en uit laden terwijl je betaald voor serves.

Niet naar de bijeenkomst geweest en geen excursies geboekt dus skytours verder gelukkig niet nodig gehad.


Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 26-12-2012 | Vervoer: vliegtuig
 
door
21-30 jaar
Onbekend reisgezelschap
2,0
Organisatie die hun klanten bedonderd
Zonvakantie in Egypte, augustus 2012

    Totaal:
  • 2
  • Vervoer:
  • 1
  • Accommodatie:
  • 2

  • Reisleiding:
  • 1
  • Prijs:
  • 2

Wij zijn in het hotel bestolen (ingebroken op de kamer , koffer opengebroken) en door de reisleider van skytours bedonderd en belogen eveneens door een telefoniste van skytours! Melding gedaan bij skytours en er zou iemand komen om ons te helpen (aangifte doen ) , helaas kwam er niemand op dagen. Bij terugkomst weer contact opgenomen met skytours (vanuit Egypte bellen met mobiele tel naar nl is namelijk echt te duur) en nu kunnen ze niets voor ons doen omdat we geen aangifte hebben gedaan. Uhm hallo er zou iemand gestuurd worden om ons daarmee te helpen dus de fout ligt toch echt bij skytours. Aangezien skytours ons nu niet wil helpen gaan wij naar de ANVR en maakt onze advocaat hier een zaak van! Echt belachelijk skytours , jullie moeten je schamen om je klanten zo slecht te behandelen. Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 08-09-2012 | Accommodatie(s): Hilton Long beach | Vervoer: vliegreis
 
door
51-60 jaar
Met gezin
2,0
Skytours grote oplichters bende
Hotel in Egypte, juni 2012

    Totaal:
  • 2
  • Vervoer:
  • 1
  • Accommodatie:
  • 8

  • Reisleiding:
  • 1
  • Prijs:
  • 8

15 dagen Egypte wat zeer goed bevallen is alleen de waarschuwingen over skytours kloppen precies, lees hier dingen uit 2009 over ene zekere Magdy die goed nederlands spreekt nu dat is nog steed zo.
Hij bedreigt, intimideert en bedriegt zoals skytours waarschuwt in hun brief die ik hier speciaal voor heb bewaard.
Kan voor iedereen die het wil lezen een scan maken met het logo van sky tours erop.
We arriveerden in Sharm en kochten zelf een visum wat nu momenteel 13 euro kost, eenmaal aangekomen in de bus kwam 6 man hun fooi ophalen, wij hadden dan wel een visum zelf geen probleem maar moesten met zijn vieren 5 euro per week, we hadden 2 weken geboekt dus even 40 euro fooi betalen, nu ongeveer 300 egyptische ponden voor lees buschauffeurs kofferdragers er werd geen koffer gedragen en je most ze zelf in de bus zetten , (heb de wat ouder gasten maar even geholpen)restaurantmedewerkers nu die krijgen dus niks heb het gevraagd in het hotel.

Moest van die Magdy een briefje ondertekenen dat ik geen tip gaf heb dat vlot gedaan, ik hoop dat dit bij Skytours terecht komt, vervolgens werden wij niet meer geholpen en stapte die na alle tips van de meeste andere gehad te hebben snel uit de bus en moest de chauffeur die niks deed en geen woord anders dan egyptisch sprak de gasten bij hun hotels afzetten,

Dit is de werkwijze en bedreiging van Skytours, gelukkig hoorde ik van andere hotelgasten die met andere maatschappijen dat dit niet overal zo is gelukkig die hadden niks vernomen van verplichte tipgelden en duurdere visums 20 ipv 13 euro.

We hebben gelukkig een goeie vakantie gehad en heb dus mijn verplichte fooi van 300 pond goed kunnen besteden aan medewerkers die wel hun best hebben gedaan om hier nog iets van te maken en nog plezier in hun werk hebben.

Wat jammer Skytours, dit zullen jullie niet lang volhouden zo.

Groetjes Richard en Elly
Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 27-06-2012 | Accommodatie(s): Falcon Hills | Vervoer: Vliegtuig
 
door
41-50 jaar
Onbekend reisgezelschap
4,0
Zakkenvullers
Duik/snorkelvakantie in Egypte, mei 2012

    Totaal:
  • 4
  • Vervoer:
  • 5
  • Accommodatie:
  • 7

  • Reisleiding:
  • 1
  • Prijs:
  • 7

De reisleider berekende ons 25 Euro voor een visum wat natuurlijk veel te duur is (normaal $15). Dus het zakkenvullen was reeds begonnen. Vervolgens verteld ons dezelfde reisleider tijdens het informatie gesprek dat als je een excursie boek je normaal gesproken je geld kwijt bent als je op de dag van vertrek naar je excursie ziek bent, maar niet bij Skytours verteld hij trots. Ik zorg er persoonlijk voor dat u uw geld terug krijgt!!! Niet dus op de dag dat wij naar Luxor zouden gaan waren we alletwee ziek. Geen excursie en 160 euro kwijt.Volgens Skytours hadden we ter plekke een klachtenformulier in moeten vullen maar dat is wel zo handig als dat ter plekke ook verteld wordt.Kortom als je opgelicht wilt worden vlieg Skytours. Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 19-05-2012 | Accommodatie(s): Shams Safaga | Vervoer: vliegtuig
 
door
41-50 jaar
Met gezin
1,0
Vreselijk
Zonvakantie in Egypte, april 2012

    Totaal:
  • 1
  • Vervoer:
  • 5
  • Accommodatie:
  • 1

  • Reisleiding:
  • 1
  • Prijs:
  • 1

Vreselijk!!Had in eerste instantie een ander en duurder hotel geboekt maar over het hoofd gezien dat we hiervoor nog 4 uur in de bus moesten zitten na de vlucht van 5 uur. ik mocht omboeken maar naar la Pacha maar moest dan wel de prijs van het duurdere hotel betalen. Aaangekomen in Egypte wordt je idd meteen opgelicht door de medewerker van Skytours door 20 euro pp voor het visum te betalen en ook 5 pp tip geld. mijn man vroeg nog wat hij voor dit geld dan kreeg"een warm welkom"was het antwoord!
Vervolgens terecht gekomen in een vreselijk hotel vol met russen. Vanaf dag 1 dood en dood ziek omdat de glazen, bestek en servies voor je neus even omgespoeld werden onder de kraan. er was niets te doen en te beleven, onvriendelijk personeel, en van alles en nog wat was op, glazen maar ook het drinken. Zelfs voor het water in de minibar moet er betaald worden. Werkelijk het was een varkensstal! en daar gaat je vakantie dan waarvoor je heel het jaar hard gewerkt hebt!. Enorme doketer en apothekerskosten eb vervolgens maar iedere dag uit eten omdat het eten in het hoten te ranzig was voor woorden. De contactpersoon in Hurghada gebeld en ons beklag gedaan, de enige oplossing die hij ons kon aanbieden wa een ander hotel voor 50,- euro per dag meer!!! ze probeerde opnieuw weer even hun laatje te slaan uit onze ellende. We hebben hier vriendelij voor bedankt. Bij thuiskomst meteen Skytours gemaild en geeist dat zij een deel van deze ellende vergoeden, tot op vandaag niets van gehoord. Deze mensen moeten niet geen bedrijf hebben in de toeristenbranche maar kunnen beter een varkensvervoerbedrif beginnen. Mensen ga niet met ze in zee, boek je reis gewoon bij een "normaa'reisbureau zoals, Arke, Corendon of neckkerman, ook heel goedkoop maar deze weten waar ze mee bezig zijn, een goede vakantie aanbieden aan mensen. ipv het leegtrekken van de portomonaie van mensen en vervolgens niet bieden!! bahbah!!
Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 08-05-2012 | Accommodatie(s): la pacha | Vervoer: vliegtuig
 
door
41-50 jaar
Met partner
3,0
SKY TOURS SUCKS
Zonvakantie in Turkije, april 2012

    Totaal:
  • 3
  • Vervoer:
  • 7
  • Accommodatie:
  • 7

  • Reisleiding:
  • 5
  • Prijs:
  • 4

Schandalig zoals ik benhandelt ben bij sky tours ik heb 8 dagen all inclusive maar in de praktijk zijn het er maar 6 had in de ochtend van me vertrek 1100 sleutel ingelevert kreeg daarna niet eens meer een flesje water er werd streng gecontroleerd op de bediening klacht ingediend krijg ik respons overiets totaal anders plus moet ik porto kosten betalen van de brief .eens maar nooit weer SKY TOURS Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 21-06-2012 | Vervoer: vliegtuig
 
door
31-40 jaar
Met gezin
3,0
Zeer slecht
Zonvakantie in Egypte, februari 2012

    Totaal:
  • 3
  • Vervoer:
  • 6
  • Accommodatie:
  • 6

  • Reisleiding:
  • 1
  • Prijs:
  • 6

In maart zijn wij naar Egypte gegaan, bij aankomst wordt je in een rij geloodst voor een visum, je mag hier bij sky tours 20 euro voor betalen terwijl dit $15 kost dus eur 12,50. Dit
is dus 60% duurder dan dat de kosten zijn.

Daarnaast wordt er in de bus een fooi berekend van eur 5,-, een onderbouwing van de fooi is er niet en kan/wil men niet geven. Echter
het hotel heeft aangegeven dat zij er niets van krijgen.

Vooraf heb ik met sky tours gebeld en deze zaken besproken, hun medewerker heeft aangegeven dat het visum niet verplicht via sky tours, wij hebben de rij dus ook overgeslagen. Ook over de fooi was ze
duidelijk deze hoefde niet betaald te worden.

Helaas bleek dat dit ter plaatse wel even wat ander ging, men was vast besloten, net als ik overigens hetgeen uitliep om een dreigement dat we geen kamer zouden krijgen.

Dit toneelstuk ging door tot aan de balie van
het hotel, wat wij uiteindelijk gewonnen hebben maar wat natuurlijk geen gang van zaken is.

Het lijkt er zeek sterk op dat sky tours met het innen van een fooi en een 60% duurdere visum proberen de reis duurder te maken, iets dat niet normaal is.

De email naar sky tours toe wordt zeer slecht beantwoord en men denkt zich er met een bos bloemen van af te maken.

Ga zeker verdere stappen ondernemen!
Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 09-04-2012 | Vervoer: vliegtuig
 
door
21-30 jaar
Met partner
3,0
Oplichters
Wintersport in Egypte, februari 2011

    Totaal:
  • 3
  • Vervoer:
  • 6
  • Accommodatie:
  • 7

  • Reisleiding:
  • 1
  • Prijs:
  • 5

Deze organisatie is niet te vertrouwen. Net als alle andere verhalen hebben wij hetzelfde meegemaakt. Bij aankomst op het vliegveld werden wij opgewacht door een groepje Egyptenaren die de naam Skytours naar ons riepen. Zij vroegen om ons paspoort en deze kregen wij (ongevraagd) met een visum erin terug. In de bus kregen wij vervolgens te horen dat wij 25 euro dienden te betalen. Aangezien er met koeienletters 15 dollar (gelijk aan ongeveer 10 euro) op het visum stond aangegeven, vroeg ik beleefd aan de medewerker van Skytours die ons in de bus begeleidde (dhr. Achmed Oneiby), waarom wij meer dan het dubbele moesten betalen. “Er staat op de website dat je 25 euro moet betalen” werd ons toegeblaft. Hierop vroegen wij waarom het gevraagde bedrag dan zoveel hoger was dan het prijskaartje indiceerde. Dit vond meneer Oneiby een belachelijke vraag en hij kon ons hierop geen antwoord geven. Dus gaf hij ons de reisleider, Mido, te spreken via de telefoon. Meneer Mido antwoordde: “Ja, dat zijn belastingen en zo”. Nu vind ik dit eerlijk gezegd nogal een vage omschrijving en het niet meer dan normaal dat je inzicht krijgt in waar je voor betaalt, zeker als het eindbedrag zo duidelijk afwijkt van de prijs aangegeven op het product. Vandaar dat wij geen genoegen namen met dit antwoord. Hierop begon meneer Mido kwaad te worden, te schreeuwen en Arabische woorden door de conversatie te gooien. Zowel mijn vriendin als ik werden onder vuur genomen en als wij niet direct zouden betalen, zouden wij geen kamer in het hotel krijgen. Het was inmiddels half twee ‘s nachts en met de toenmalige politieke situatie en een negatief reisadvies, wilden wij uiteraard niet op straat belanden. Na een zeer stressvolle dertig minuten hebben wij uiteindelijk met tegenzin 50 euro aan meneer Oneiby overhandigd. Dit voorval heeft echter een zware stempel gedrukt op de gehele vakantie. Bij terugkomst hebben wij dit alles aangekaart bij de reisorganisatie. Deze heeft ons echter eerst een brief teruggestuurd waarin het begrip visum werd uitgelegd en het belang hiervan..... Na een tweede bericht hebben wij niets meer van hen mogen vernemen. Zelfs geen excuses. Ons advies: BOEK NIET BIJ SKYTOURS. Deze organisatie is absoluut niet te vertrouwen en maken je extra geld afhandig door dit soort trucjes toe te passen. Niet te geloven dat deze organisatie aangesloten is bij meerdere brancheorganisaties. Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 16-09-2012
 
door
31-40 jaar
Met vrienden
3,0
Niet voor herhaling vatbaar
Zonvakantie in Egypte, december 2010

    Totaal:
  • 3
  • Vervoer:
  • 5
  • Accommodatie:
  • 5

  • Reisleiding:
  • 1
  • Prijs:
  • 5

Reisleider was een oplichter en handelde niet in het belang van de gasten. Veel onduidelijkheid over wat er in de (toch dure) excursies zit, wat onverwachte extra kosten met zich meebrengt. Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 08-01-2011 | Accommodatie(s): Hotel | Vervoer: Vliegtuig
 
door
21-30 jaar
Met vrienden
8,0
Prima!
Zonvakantie in Tunesië, augustus 2010

    Totaal:
  • 8
  • Vervoer:
  • 9
  • Accommodatie:
  • 8

  • Reisleiding:
  • 7
  • Prijs:
  • 8

Een bingo vakantie geboekt, en alles was prima geregeld! Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 15-08-2011 | Accommodatie(s): hotel | Vervoer: vliegtuig
 
door
41-50 jaar
Met partner
1,0
Mensen zitn nu vast daar
Zonvakantie in Griekenland, juli 2010

    Totaal:
  • 1
  • Vervoer:
  • 1
  • Accommodatie:
  • 1

  • Reisleiding:
  • 1
  • Prijs:
  • 1

Vakantie geboekt via vakantie veiling via Sky tours. Eenmaal aangekomen op de plaats van bestemming mogen de gasten niet in de accomodatie omdat Sky tours grote schulden heeft opgebouwd. Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 08-07-2010 | Accommodatie(s): Sotirakis Studios | Vervoer: vliegtuig
 
door
41-50 jaar
Met partner
3,0
MENSEN, BOEK NIET MET SKY TOURS
Zonvakantie in Egypte, september 2009

    Totaal:
  • 3
  • Vervoer:
  • 1
  • Accommodatie:
  • 7

  • Reisleiding:
  • 1
  • Prijs:
  • 2

Wij zijn met 2 personen naar Nuweiba geweest en zijn blij dat we het hebben overleefd. De transfer was v.a. Sharm 3 en half uur rijden met een busje.Dit was zo doodeng want er werd veel te hard gereden. 2 baans weg, onoverzichtelijke bochten, op 2 wielen de bochten door. Iedereen had wel commentaar tegen elkaar hierover. maar niet tegen de chauffeur of reisleider.Het idee dat je nog terug moest, overschaduwd wel je vakantie. Wij zijn ook een tegenstander van het feit dat je verplicht een visa E.20,00 en verplicht fooi van E.5,00 p.p. moet betalen. De meeste betalen het maar , want ach, we hebben vakantie en we moeten niet zo zeuren. Maar mensen dit zijn OPLICHTERS PRAKTIJKEN.Ik kan hier nier anders van maken. Voor ons nooit meer met SKY tours. Ieder ander reisbureau is veel beter dan deze. Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 27-01-2013 | Accommodatie(s): Nuweiba | Vervoer: vliegtuig
 
door
Onbekend reisgezelschap
5,0
Medewerkers skytours oplichters
Zonvakantie in Egypte, april 2009

    Totaal:
  • 5
  • Vervoer:
  • 7
  • Accommodatie:
  • 7

  • Reisleiding:
  • 1
  • Prijs:
  • 6

In april 2009 zijn we via skytours voor 8 dagen naar Egypt gereisd.
Al op het vliegveld in Sharm el-Sheikh zijn wij door medewerkers van skytours opgelicht. Wij moesten een visum bij hen kopen voor 20 euro terwijl het visum bij een willekeurige bank op het vliegveld maar 11.50 euro kost. Tip 1: reizigers kunnen bij een willekeurige bank op het vliegveld een visum voor 11.50 euro kopen. Daarnaast moesten wij bij aankomst op het vliegveld per persoon 5 euro betalen aan de medewerkers van skytours. Bij het reisbureau hebben wij al de transferkosten betaald dus ik kan de 5 euro kosten niet plaatsen. Wij hebben via skytours een excursie geboekt. Wij hebben per persoon 45 euro betaald. Ons is beloofd dat het eten en drinken inclusief zouden zijn. Eenmaal in het restaurant hebben wij een magere maaltijd gekregen en moesten wij voor de patat en de drank (softdrank) zelf betalen. Een normale boord patat kost 30 LE (ruim 4 euro), met andere woorden, je betaalt voor de hele maaltijd. Een gehele maaltijd in Egypte kost 5 euro. Tijdens de excursie hebben ook gesnorkeld. Daarvoor heeft men bijvoorbeeld duikbril en zwemvliezen nodig. De medewerkers van skytours hebben wij ons gebracht naar een kennis van hen om de materialen te huren. Zowel zwemvliezen als de duikbril kost bij de kennis van de oplichters 25 LE ( bijna 3.5 euro). Nadat ik de materialen heb gehuurd, heb ik een andere verhuurder gevraagd en bij hem was de huur maar 10 LE ( 1 euro en 30 cent).
Tip 2: boek je excursie nooit via skytours. In het centrum van Sharm el-Sheikh zijn er veel reisorganisaties die scherpe tarieven voor verschillende excursies aanbieden. Wij hebben een reis naar Cairo via een van deze organisaties geboekt. Wij blikken met tevredenheid terug op die reis. Zij hebben aan hun beloftes gehouden en zij waren vriendelijk.
Voor de goede orde, een van de begeleiders van skytours heet Majdi en hij spreekt Nederlands. Ik heb een klacht ingediend bij skytours in Egypte en tot nu toe heb ik niets mogen vernemen. Ik zou iedereen aanraden om niet via skytours zijn of haar reis te boeken. Zij zijn echte oplichters. U bent dus gewaarschuwd.
Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 11-06-2009 | Accommodatie(s): Rehana | Vervoer: vliegtuig
 
door
31-40 jaar
Met partner
10
Prima vakantie
Zonvakantie in Egypte, onbekend

    Totaal:
  • 10
  • Vervoer:
  • 9
  • Accommodatie:
  • 9

  • Reisleiding:
  • 9
  • Prijs:
  • 10

Prima vakantie gehad. Was wel rustiger dan vorig jaar. Maar niets aan de hand daar. Lekker wezen snorkelen en alles was goed geregeld. Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 24-09-2013 | Accommodatie(s): Sunny Days Palma de Mirette | Vervoer: vliegtuig
 
door
61-70 jaar
Met partner
7,0
Duistere kant van Skytours
Hotel in Egypte, onbekend

    Totaal:
  • 7
  • Vervoer:
  • 7
  • Accommodatie:
  • 8

  • Reisleiding:
  • 4
  • Prijs:
  • 7

Reisleiding heeft het alleen maar druk met het verkopen van excursies, en het innen van geld in de bus wat is dat toch dat je 25 euro moet betalen voor het visum, terwijl er $15 op het visum staat, het schijnt 5 euro fooi bij te zitte, wij krijgt dit? als ik fooi wil geven bepaal ik dit zelf wel als de dienst verlening goed is dan is het geen probleem, de belabberde dienstverlening tijdens de transfer geeft geen enkele aanleiding tot het geven van een fooi. Lees meer over deze vakantie>>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 29-01-2013 | Accommodatie(s): palma de Mirette | Vervoer: vliegtuig



Algemene informatie
Totaal: 4,7
Vervoer: 5,9
Accommodatie: 6,7
Reisleiding: 4,2
Prijs: 5,4
Aangesloten bij:
ANVR SGR Camaliteitenfonds

Home | Reizen en vakanties | Reisorganisaties | Over ons | Contact