Skytours = onbetrouwbaar en klantonvriendelijk


Hieronder vindt u de ervaring van Paul met reisorganisatie Sky Tours. Deze is ingevoerd op 08-11-2013 en gaat over de vakantie naar Egypte in juni 2013.

 
0 van 1 mensen vinden dit een nuttige review.

door
31-40 jaar
Met partner
1,0
Skytours = onbetrouwbaar en klantonvriendelijk
Zonvakantie in Egypte, juni 2013

    Totaal:
  • 1
  • Vervoer:
  • 1
  • Accommodatie:
  •  -

  • Reisleiding:
  • 1
  • Prijs:
  • 1

Onlangs (juni/juli)ben ik met mijn partner naar Sharm el Sheikh in Egypte geweest via de organisatie Skytours. Wij verbleven in het Park Inn hotel resort. Ter plaatse hebben wij meerdere excursies/activiteiten afgesloten via de plaatselijke reisleider van Skytours.

Er werd door hem een excursie aangeboden naar Petra in Jordanië. De kosten hiervan zouden €190 per persoon zijn. Dit bedrag moest per pin of creditcard worden voldaan. De wisselkoers van die dag hebben wij opgevraagd bij de receptie van het hotel en zelf nog geferifieerd via onze bank (ING) en via de website; http://www.wisselkoers.nl/egyptische_pond . De bank hanteert een wisselkoers van 9,10423 en de website een koers van 9,1370. In het hotel gaf men een wisselkoers door van 9,10. Kortom alle partijen gaven dus een wisselkoers van rond de 9. Sam weigerde echter deze koers te hanteren en gaf aan dat hij de wisselkoers 10 aanhield.
Als wij hier niet mee akkoord gingen, konden we de excursie niet boeken. Erg onvriendelijk en onproffesioneel.

We hebben nu noodgedwongen 3800 Egyptische ponden moeten betalen, terwijl de excursie in totaal 3460 Egyptische ponden kost, mits de correcte wisselkoers werd gehanteerd. Het verschil in de te hanteren wisselkoers is maar liefst 340 Egyptische ponden (€37,39). Dat is een verschil bijna 10%! Dit is willens en wetens niet gedaan door Sam, terwijl wij hem de wisselkoers hebben laten zien. In plaats van €380,- (2 x €190,-) hebben wij dus €417,39 betaald voor deze excursie en dat kan uiteraard niet de bedoeling zijn.


Op 9 juli 2013 heb ik een klacht ingediend bij Skytours via de mail omdat ik, na telefonisch contact te hebben gezocht met de zogenaamde 'klantenservice', te horen kreeg dat klagen alleen per email dient te geschieden bij Skytours.

Enkele weken(!) later krijg ik van dhr. Marcel de Geest van de afdeling 'klantenservice' een reactie waaruit blijkt dat hij de klacht totaal niet serieus neemt en waaruit blijkt dat hij ons niet meer als klant wilt terugzien.

Zo geeft hij in reactie, op de door mij verstuurde klacht, aan dat hij de klacht niet in behandeling neemt omdat het hier gaat over een excursie die in het buitenland is afgenomen. Ik wil nogmaals benadrukken dat die excursie is geboekt bij de reisleider van Skytours, dezelfde organisatie waarvoor dhr De geest werkzaam is.

Nu, inmiddels 4 maanden later, negeert Skytours ons nog steeds compleet en werkt men nog steeds niet mee aan een oplossing. We praten hier over een bedrag van nog geen €40!!! En om die €40 raakt Skytours wederom een klant kwijt. Als ik de verschillende internetforums zo eens bekijk ben ik één van de vele, vele klanten die niks meer met Skytours te maken willen hebben. Ik heb zelden zo'n klantonvriendelijke organisatie meegemaakt als Skytours.
Lees meer over deze vakantie >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 08-11-2013 | Accommodatie(s): Hotel | Vervoer: Vliegtuig

Bekijk alle Sky Tours ervaringen.





Algemene informatie
Totaal: -
Vervoer: -
Accommodatie: -
Reisleiding: -
Prijs: -
Aangesloten bij:
ANVR SGR Camaliteitenfonds

Home | Reizen en vakanties | Reisorganisaties | Over ons | Reisorganisatie inschrijven | Contact