Slechte communicatie en veel tegenvallers


Hieronder vindt u de ervaring van Yasmin met reisorganisatie Original Asia. Deze is ingevoerd op 02-04-2023 en gaat over de vakantie naar Maleisië in maart 2023.

 
door
31-40 jaar
Met partner
2,0
Slechte communicatie en veel tegenvallers
Individuele rondreis in Maleisië, maart 2023

    Totaal:
  • 2
  • Vervoer:
  • 1
  • Accommodatie:
  • 3

  • Reisleiding:
  • 8
  • Prijs:
  • 2

Na lang overwegen hebben wij er voor gekozen om een reis naar Borneo te boeken via Orinigal Asia. Het eerst contact met Dimitri verliep goed. Wij hadden vrij duidelijk onze wensen aangegeven (veel natuur in combinatie met strand en geen primitieve accommodaties). Als hoogtepunt wilde we graag naar Danum Valley. Hier hadden we een mooie luxe accommodatie gezien midden in de natuur met kans op veel wildlife. Eenmaal betaald en akkoord gegeven kwam Dimitri bij ons terug met het verhaal dat de accommodatie in Danum Valley vol zat. Wij konden kiezen; datums omgooien of een andere accommodatie. We kozen voor het laatste. Eenmaal aangekomen in Tabin Wildlife resort zagen we dat de dat de lodges hier erg vervallen zijn. De houten trap waarop je moet lopen is rot en gevaarlijk, de stroom valt daar geregeld uit en er zijn geen gordijnen in de kamer. Als we daar veel wilde dieren hadden gezien had dat een hoop goed gemaakt. Maar helaas slechts wat vogels en insecten. Al met al een flinke domper zeker als je eigenlijk Danum Valley had geboekt.
Borneo is een heel groot eiland dus om iets te zien moet je veel reizen met vliegtuig en auto. Dit is behapbaar mits goed geregeld. Wij hebben 2x zelf een taxi moeten regelen vanaf de airports omdat ze ons vergeten waren op te halen. De ritjes zijn vergoed, maar hier moet je zelf achteraan gaan. De hoge telefoonkosten en erg lange wachttijden wordt niet over gesproken en is dikke vette pech. Ook zijn we 2 keer veel te vroeg af gezet bij de luchthavens, ik denk omdat dit beter uit kwam voor hen. Zo zonde van je tijd, zeker omdat je al zoveel moet reizen.
Wij zijn teleurgesteld in de slechte communicatie en de accommodaties waren op meerdere plekken beneden maats. Het laatste resort op Gaya Island was wel heel erg mooi, maar als ze daar de eindrekening presenteren schrik je ook (incl. 15% verplichte fooi toeslag + toeslag kamen schoonmaken) (eten en drinken is voor eigen rekening en je kan nergens anders eten dus wordt je verplicht om dat daar te doen). Allemaal prima als je dit van te voren weet, maar zoals ik al zei communicatie is ver te zoeken.
Wij hebben meermaals contact gehad met Dimitri over deze voorvallen, maar daar wordt amper op gereageerd. Hij neemt dan contact op met Happy Trails zegt hij (de lokale reisorganisatie) maar daar hebben wij natuurlijk geen boodschap aan.
Lees meer over deze vakantie >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 02-04-2023



Algemene informatie
Totaal: 8,8
Vervoer: 8,8
Accommodatie: 8,5
Reisleiding: 9,5
Prijs: 8,5

Home | Reizen en vakanties | Reisorganisaties | Over ons | Reisorganisatie inschrijven | Contact