KLACHT – Vertraging vlucht, misleiding reisduur, tussenstop en onjuiste informatie m.b.t. geboekte pakketreis
Hieronder vindt u de ervaring van Darr met reisorganisatie Corendon. Deze is ingevoerd op 13-05-2025 en gaat over de vakantie naar Turkije in mei 2025.

21-30 jaar
Met gezin
Familiereis in Turkije, mei 2025
-
Totaal:
- 1 Vervoer:
- 1 Accommodatie:
- 1
- 1 Prijs:
- 1
Reisleiding:
Ik heb een vakantie geboekt van 7 nachten, met een directe vlucht, vertrek op 27 mei om 19:00 uur. In de boekingsbevestiging en bij de verkoop werd duidelijk gesproken van aankomst op 27 mei en een verblijf van 7 nachten.
Toen ik mijn vliegtickets kon inzien zag ik dat:
De vlucht pas aankomt op 28 mei om 00:30 uur.
De terugvlucht gepland staat op 3 juni om 12:00 uur.
Hierdoor verlies ik effectief bijna 1 volledige vakantiedag. Met vroege check-out tijden (meestal rond 10:00) en verplichte aanwezigheid op de luchthaven enkele uren voor vertrek, ben ik op 3 juni vanaf de vroege ochtend onderweg. Het verblijf komt feitelijk neer op 6 nachten en slechts ongeveer 5,5 vakantiedagen.
Daarnaast blijkt uit mijn tickets dat de terugvlucht niet direct is, maar een tussenlanding heeft in Groningen, wat de reisduur aanzienlijk verlengt. Deze wijziging is ook niet vooraf met mij gecommuniceerd, noch heb ik daar toestemming voor gegeven. Ik heb bewust gekozen en betaald voor een directe vlucht, mede omdat ik reis met kleine kinderen.
Het argument dat het “toch 7 nachten zijn” omdat de aankomst technisch op 28 mei is, is misleidend, vooral omdat bij het boeken duidelijk 27 mei als vertrek- en aankomstdag werd gecommuniceerd. De verkoper bevestigde dat het hotelverblijf vanaf die datum zou gelden. Een verblijf van 7 nachten is in de praktijk dus niet geleverd.
Tot slot heb ik herhaaldelijk getracht contact te krijgen met een leidinggevende, om mijn klacht te bespreken. Tot drie keer toe is mij dit onterecht geweigerd, hoewel de betreffende persoon aanwezig was. Dit is in strijd met basisregels van klantenservice en belemmert een correcte behandeling van mijn klacht. Lees meer over deze vakantie >>
Ingevoerd op 13-05-2025 | Accommodatie(s): Miracle Resort