Weekend verpest door slechte organistatie

Hieronder vindt u de ervaring van E. met reisorganisatie Slangen Reizen. Deze is ingevoerd op 11-05-2015 en gaat over de vakantie naar Nederland in mei 2015.

2 van 3 mensen vinden dit een nuttige review.

door

• Reisleiding:
  • 1
  • Prijs:

Op 2 mei zijn mijn vriendin en ik een weekend naar Parijs geweest. We hadden één dag Disneyland en de tweede dag een tour door Parijs. Disneyland was erg leuk, de rest viel echter tegen. Bij de heenreis kwamen wij er al achter dat de organisatie één dag van tevoren nog een boeking van twee personen heeft aangenomen waardoor er 85 man in de bus meeging. Er was maar plek voor 83 man in de bus waardoor mijn vriendin en ik naast de buschauffeur, op klapstoeltjes, op de heenweg moesten zitten. Wij vertrokken vanuit Breda-Prinsenbeek. We moesten vijf uur lang op deze stoeltjes zitten, dit zat niet comfortabel en we hadden heel weinig beenruimte. Hiermee begon ons weekend al niet goed. Daarnaast vinden wij het niet kunnen dat Slangenreizen meer mensen meeneemt dan het aantal beschikbare plekken in de bus.

Op het schema stond dat we in Parijs een groep gingen afzetten, die één dag naar Parijs gingen, bij de bootstop. De groep die naar Disneyland gingen, onze groep, moesten opeens overstappen naar een andere bus. Dit was erg verwarrend want onze koffers zaten nog in de andere bus… We kwamen anderhalf uur later dan gepland aan in Disneyland. Om 13.30 uur in plaats van 11.00 uur omdat het lang duurde bij de overstap van onze bus naar de bus die ons naar Disneyland bracht. Er werd gezegd dat we om 21.45 uur weer terug moesten staan op de afgesproken plek op de parkeerplaats. De tickets werden uitgedeeld en we konden eindelijk naar binnen. Disneyland was top! Een heel mooi park maar het was wel aardig druk. Om 21.45 stonden we op de afgesproken plaats op de parkeerplaats. Eenmaal op de parkeerplaats kregen wij te horen dat we door onze eigen chauffeur Henk werden opgehaald. Dat vonden wij allemaal prima. Het duurde echter weer heel lang voordat de bus er was. Met een groep van 22 man hebben we een half uur staan wachten in de kou en in de regen. We mochten bij een andere buschauffeur van Slangenreizen in de bus wachten op onze eigen bus, waar onze koffers in zaten. Uiteindelijk was de rusttijd van de buschauffeur voorbij dus heeft hij ons teruggebracht naar de overstapplek bij de boot in Parijs.

Hierop volgde weer een miscommunicatie, de chauffeur belde met onze chauffeur Henk om te zeggen dat die naar de opstapplek in Parijs moest gaan. Ik overdrijf niet maar hij had wel minstens vier (!) keer gebeld en gezegd dat hij in het centrum van Parijs moest blijven. Toen wij uiteindelijk met veel moeite waren aangekomen bij de opstapplek was het alweer 0:30 uur 's nachts. Eenmaal aangekomen bij de bootstop was onze chauffeur Henk nergens te bekennen met zijn bus. Wat echter bleek; hij was naar Disneyland gereden... Dus wij moesten weer één uur wachten in de kou en de regen voordat hij weer bij de bootstop stond. We hadden óók nog eens een nighttour door Parijs gemist van 20.00 uur tot 22.00 uur waar we wel voor betaald hadden.
Uiteindelijk hadden we om 01.45 ingecheckt in het hotel. We lagen pas om 2.30 in bed en we waren doodop van al dat wachten.

Omdat wij de eerste dag zoveel vertraging hebben gehad, klopte er alweer niks van het schema (wat vanaf het begin al niet klopte). Wij vertrokken de volgende ochtend om 10.30 bij ons hotel. We hadden één klein uurtje bij de Eiffeltoren rondgelopen. Vervolgens gingen we nog één uurtje/anderhalf uur naar de Schilderswijk en daarna weer richting Nederland. We waren blij toen we eindelijk thuis waren en we vonden het zo jammer en we baalden er ontzettend van dat we verders niks van de mooie Parijs hebben kunnen zien.

Een romantisch wekendje weg is voor ons en vele andere uitgelopen op een drama.
We hebben hard voor de centen moeten werken en krijgen er dan dit voor terug.
Het is gewoon onverantwoord geweest dat wij de gehele heenreis op deze klapstoeltjes hebben gezeten we waren al moe voordat we maar 1 stap in Parijs HADDEN gezet.
Gedurende de gehele reis is de communicatie tussen uw personeelsleden zwak en erg amateuristische daardoor vaak en te veel en te lang moeten wachten en we geen nighttour hebben gekregen waar we wel voor betaald hebben, en schandalig laat gearriveerd in ons hotel 01:45 “weg romantische nacht”.

Wij stellen Slangenreizen in gebreken op de in deze brief genoemde punten een reclame voor uw organisatie is het allerminst daarom eisen wij als compensatie voor de geleden schade een nieuw gratis aanbod voor twee personen voor een weekendje weg.
Lees meer over deze vakantie >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 11-05-2015 | Accommodatie(s): Ibis Hotel | Vervoer: Touringcar/Bus

SGR
U kunt bij Slangen Reizen de volgende vakanties boeken:
 Excursiereis     Stedentrip     Cruise     Autovakantie

Home | Reizen en vakanties | Reisorganisaties | Over ons | Reisorganisatie inschrijven | Contact