Pharos Reizen Italië


Op deze pagina vindt u beoordelingen en ervaringen met Pharos Reizen in Italië. Het cijfer en de ervaringen op deze pagina zijn alleen over dit land. U kunt ook alle Pharos Reizen ervaringen lezen.


Bezoek de website     Schrijf een ervaring  


Totaal: 3,3
Vervoer: 6,0
Accommodatie: 3,3
Reisleiding: 1,0
Prijs: 2,7
Aangesloten bij:
ANVR SGR Camaliteitenfonds Thuiswinkel

Pharos Reizen

Pharos Reizen was altijd al onderdeel van de ANWB. Per juni 2021 zijn de reizen van Pharos Reizen te vinden en boeken bij de ANWB zelf.


Laatste Pharos Reizen ervaringen

Een greep uit de laatste ervaringen met Pharos Reizen:

Speerpunt plezier....
Bovenstaand staan drie speerpunten waarmee Pharos werkt. Mijn probleem zit in speerpunt 1: Plezier - van het moment van uitzoeken TOT de terugkomst. Met de nadruk op TOT. Wij hebben een... lees helemaal

Bart (boeking 763013)
Service gericht, vriendelijk , waar voor je geld
Wij hebben voor de 2e keer een reis bij Pharos geboekt en zijn zeer tevreden. De sterkte punten vind ik: De informatie vooraf op de website is correct. Wij hebben last minute geboekt en ik vond de... lees helemaal

Familie van der Veldt
Luxe appartementen in Loano
Een mooi appartementen complex geboekt bij Pharos in Loano, Bloemenriviera Italie. Mooie ruime appartementen, goed en ruim zwembad. wifi ontvangst mag beter! lees helemaal

Rinus
3,3


3 Italië ervaringen
De vakanties van Pharos Reizen in Italië krijgen een gemiddeld cijfer van 3,3. Dit cijfer is gebaseerd op 3 ervaringen en beoordelingen die bezoekers op ReisOrakel.nl hebben geschreven.

Het gemiddelde cijfer voor alle vakanties van Pharos Reizen is 3,2. Dit is gebaseerd op 105 ervaringen en beoordelingen. Bekijk alle ervaringen met Pharos Reizen.

Schrijf ook een ervaring

Samenvatting van de ervaringen

Totaal:
 
3,3
Vervoer:
 
6,0
Accommodatie:
 
3,3
Reisleiding:
 
1,0
Prijs:
 
2,7

Verdeling van de totaalcijfers

Geweldig:
 
3 stemmen
Goed:
 
3 stemmen
Redelijk:
 
1 stemmen
Matig:
 
0 stemmen
Slecht:
 
3 stemmen

Ervaringen
 
door
61-70 jaar
Met partner
7,0
Speerpunt plezier....
Autorondreis in Italië, september 2019

    Totaal:
  • 7
  • Vervoer:
  • 6
  • Accommodatie:
  • 7

  • Reisleiding:
  •  -
  • Prijs:
  • 5

Bovenstaand staan drie speerpunten waarmee Pharos werkt. Mijn probleem zit in speerpunt 1:
Plezier - van het moment van uitzoeken TOT de terugkomst. Met de nadruk op TOT.
Wij hebben een schitterende vakantie gehad , daarover alleen complimenten. Echter: per ongeluk heb ik mijn invalidenparkeerkaart in de huurauto later liggen. Direct na aankomst in Nederland heb ik het verhuur bedrijf gebeld. Zij hadden de kaart gevonden! Mij vraag of deze op mijn kosten per post naar mij gestuurd kom worden, met met een bot nee beantwoord. Stuur maar een koerier om hem op te halen(???)
Niet getreurd... pharos bellen voor hulp, een vriendelijke medewerkster ging absoluut helpen.... dit is geen stijl, ik ga contact opnemen met mijn meerdere en wij gaan u helpen. Twee dagen later kreeg ik een telefoontje van een andere medewerker.... het valt buiten onze bedrijfsfilosofie om dit soort zaken op te lossen. ANWB namens dit Platina lid mijn hartelijke dank.
Uw speerpunt Plezier TOT terugkomst neemt u wel heel letterlijk.
Lees meer over deze vakantie >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 22-10-2019 | Accommodatie(s): DIV. Hotels
 
door

1,0
Verwacht geen oplossing bij Pharos Reizen
Autorondreis in Italië, augustus 2019

    Totaal:
  • 1
  • Vervoer:
  •  -
  • Accommodatie:
  • 1

  • Reisleiding:
  • 1
  • Prijs:
  • 1

Wij hebben via Pharos Reizen de 8-daagse rondreis Zuid-Tirol en Trentino geboekt. In de reis zouden we twee verschillende hotels aandoen. Het eerste hotel is Lamm in Italiƫ. We hebben onze reis na een aantal dagen voortijdig moeten beƫindigen omdat onze klacht over het eten en over de ronduit smerige keuken niet serieus zijn genomen door zowel het hotel als de klantenservice van Pharos. Onze kijk in de keuken van het hotel was misselijkmakend. Schimmels aan de muren, eten wat overal onafgedekt staat etc.

Omdat mijn partner erg ziek is geworden tijdens ons verblijf in dit hotel ( vermoedelijk door het eten) hebben wij al na enkele dagen de reis terug naar huis moeten maken. We zijn niet eens toegekomen aan het tweede hotel.... Verschrikkelijke ervaring met Pharos reizen!

Volgens de reisbeschrijving hebben we een leuke complete reis geboekt inclusief dagelijks een driegangenkeuze diner met een aantal extra's waaronder een begeleide wandeling rond het San Valentino meer en wijn bij het diner.

Onze teleurstelling begint al bij de eerste avond wanneer blijkt dat er helemaal niet te kiezen valt wat betreft het diner. Het hotel heeft zelf een papiertje gemaakt waarop letterlijk staat wat wij die avond gaan eten. Er is dus helemaal geen sprake van keuzeā€¦
Daarnaast zijn de wijn en de begeleide wandeling ook ver te zoeken.

Uiteraard hebben we direct telefonisch en via de mail geklaagd bij de klantenservice van Pharos en bij het hotel zelf. Hierin is enige medewerking voor een oplossing ver te zoeken. De klantenservice van Pharos neemt de klachten totaal niet serieus.

Na thuiskomst uiteraard meteen weer contact gezocht met Pharos. Het enige wat ze zeggen is dat we een klacht kunnen indienen via het klachtenformulier via de website van Pharos. Daarop zullen ze zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen een maand reageren. Ook nadat je de klacht hebt ingediend hoef je weinig te verwachten. Ze wachten tot uitgerekend de laatste dag van de reactietermijn van een maand om op je klacht te reageren. Helaas hierin ook geen oplossing. Pharos dwingt je dus om de geschillencommisie in de te schakelen of een procedure te starten als je een oplossing voor je klacht wilt. Wij gaan dit zeker doen als Pharos niet alsnog een oplossing aandraagt.

Conclusie: Als u een vakantie wilt zonder zorgen en een klantenservice die u serieus neemt bij klachten. Boek dan zeer zeker niet bij Pharos Reizen!
Lees meer over deze vakantie >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 21-09-2019
 
door
Met gezin
2,0
Boek deze reis niet; wees gewaarschuwd!
Fietsvakantie in Italië, juli 2019

    Totaal:
  • 2
  • Vervoer:
  •  -
  • Accommodatie:
  • 2

  • Reisleiding:
  •  -
  • Prijs:
  • 2

Wij boekten via Pharos een 8-daagse fietsvakantie met kids in Piemonte. De omgeving is prachtig. Deze reis viel verder enorm tegen. We deden 3 verschillende campings aan waarin we in De Waard tenten verbleven. De tenten waren stuk voor stuk smerig; tentdoek waar het weer in zat, de vloeren die plakten, het stonk er, koelkasten niet schoon. Daarnaast hadden we op 1 camping te maken met ongedierte in de tent in de vorm van meer dan honderd oorwormen. Bah! Ook de aanwezige luchtbedden waren ranzig en moesten we eerst schoonmaken. Schaduw hadden we op twee campings nauwelijks; op 1 ervan stonden twee dode bomen voor de tent. De aanwezige parasol was en te klein (1,5 mtr doorsnee) en stuk, zo ook de parasolvoet. Ook waren op iedere camping wel een of meerdere stoelen stuk. Vreselijk! Van de drie fietsdagen waren de routes van twee dagen voor 75% gelijk aan elkaar. Wat verder ook enorm tegenviel was de klachtbehandeling bij Pharos. Wij zijn namelijk nauwelijks serieus genomen en Pharos verschuilt zich achter formele regeltjes. Ons vertrouwen in Pharos (ANWB) heeft een forse deuk opgelopen. Boek deze reis niet; wees gewaarschuwd! Lees meer over deze vakantie >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 10-09-2019 | Accommodatie(s): 3 verschillende campings in Piemonte
De onderstaande ervaringen zijn ouder dan 5 jaar en wegen daarom niet mee in de berekening van het totaalcijfer.
 
door
31-40 jaar
Met gezin
8,0
Service gericht, vriendelijk , waar voor je geld
Kampeervakantie in Italië, september 2015

    Totaal:
  • 8
  • Vervoer:
  •  -
  • Accommodatie:
  • 8

  • Reisleiding:
  •  -
  • Prijs:
  • 9

Wij hebben voor de 2e keer een reis bij Pharos geboekt en zijn zeer tevreden. De sterkte punten vind ik: De informatie vooraf op de website is correct. Wij hebben last minute geboekt en ik vond de service van de medewerkers heel fijn. Ze dachten echt met ons mee. De camping die wij in eerste instante wilden reserveren was al vol en samen met ons hebben ze naar een goed alternatief gezocht.
Ik vind het aanbod van Pharos leuk en ze bieden net even wat leukere dingen dan veel andere reisorganisaties doen. En zeker goed betaalbaar.
Als minder punt vind ik het jammer dat je voor Wifi moet betalen op de camping, maar ja daar kan Pharos eigenlijk niks aan doen.

Onze camping was echt prima. Kleinschalig, goede service, goede sta caravan. Wij hadden zelfs een heel veldje voor onze dochter om te spelen voor onze sta caravan.
Lees meer over deze vakantie >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 23-09-2015 | Accommodatie(s): Baia Verde | Vervoer: Auto
 
2 van 2 mensen vinden dit een nuttige review.

door
41-50 jaar

9,0
Luxe appartementen in Loano
Autovakantie in Italië, juli 2015

    Totaal:
  • 9
  • Vervoer:
  • 8
  • Accommodatie:
  • 9

  • Reisleiding:
  • 9
  • Prijs:
  • 9

Een mooi appartementen complex geboekt bij Pharos in Loano, Bloemenriviera Italie.
Mooie ruime appartementen, goed en ruim zwembad.

wifi ontvangst mag beter!
Lees meer over deze vakantie >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 23-09-2015 | Accommodatie(s): appartementen | Vervoer: Auto
 
2 van 2 mensen vinden dit een nuttige review.

door
41-50 jaar
Met gezin
9,0
Prachtig Italie
Autovakantie in Italië, juli 2015

    Totaal:
  • 9
  • Vervoer:
  • 8
  • Accommodatie:
  • 9

  • Reisleiding:
  • 9
  • Prijs:
  • 9

Van de zomer op een heerlijke camping geweest met het gezin op loopafstand van het centrum van Pisa. Een heerlijke uitvalsbasis tevens voor Toscane en het prachtige Cinque Terre.

Geweldig geadviseerd door Pharos!
Lees meer over deze vakantie >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 23-09-2015 | Accommodatie(s): sta caravan | Vervoer: Auto
 
1 van 3 mensen vinden dit een nuttige review.

door
41-50 jaar
Met gezin
2,0
Waardeloos
Wintersport in Italië, december 2014

    Totaal:
  • 2
  • Vervoer:
  •  -
  • Accommodatie:
  • 2

  • Reisleiding:
  • 2
  • Prijs:
  • 2

Zeer slecht hotel.
De aangekondigde gerenoveerde kamer hebben wij niet gehad. Bij het klagen ter plaatse kon geen andere familiekamer aangeboden worden. Wel is het matras vervangen, waar de spiralen in je rug stonden.
Eten was zeer slecht, doorgekookt en smaakloos. Zelfs een simpele hamburger was echt niet te eten. Dagelijkse klachten van de vele gasten bracht geen verbetering. Bediening was Hongaars en onbeschoft.
Kindvriendelijk was het zeker niet. Geen menu's voor de kinderen voor ons, wel voor de Italiaanse gasten, die een hele andere behandeling kregen.
De skischool kon voor snowboarden alleen privƩ les bieden, wat inhield 2 uur betalen, en 1 uur les omdat de locatie een half uur rijden was.
Paros heeft onze klacht direct ter plaatse niet opgelost, er was niemand te bereiken volgens de alarmcentrale. De klacht is opgenomen en niet opgevolgd
Lees meer over deze vakantie >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 31-12-2014 | Accommodatie(s): Hotel Principal Marmolada | Vervoer: auto
 
1 van 2 mensen vinden dit een nuttige review.

door
61-70 jaar
Met partner
10
Geweldig
Autovakantie in Italië, juni 2014

    Totaal:
  • 10
  • Vervoer:
  •  -
  • Accommodatie:
  • 10

  • Reisleiding:
  •  -
  • Prijs:
  • 10

Geweldig hotel, Hadden om balkon gevraagd, maar onze kamer had geen balkon. De volgende dag kregen we een kamer met het grootste balkon dat er was. Iedere 3 dagen bedden verschoond en de wc rollen werden om de twee dagen vervangen,ook al waren ze maar half gebruikt, alles was super schoon.
De gratis Guest card was ook zeer welkom,bijna alle kastelen en musea in de verre omtrek waren gratis.
Ideaal voor wandelingen en lekker te relaxen aan het zwembad. Geweldig ontbijt en diner.
Al veel hotels gehad, maar dit was het beste ooit.
Lees meer over deze vakantie >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 20-06-2014 | Accommodatie(s): Hotel Alpine Mugon | Vervoer: auto
 
1 van 2 mensen vinden dit een nuttige review.

door
51-60 jaar
Met partner
8,0
Prima
Autovakantie in Italië, mei 2014

    Totaal:
  • 8
  • Vervoer:
  •  -
  • Accommodatie:
  • 8

  • Reisleiding:
  •  -
  • Prijs:
  • 8

Geweldig van het eerste tot laatste hotel was alles goed geregeld.We hadden 3 verschillende hotels geboekt.Het eten was prima,kamers goed en netjes. Lees meer over deze vakantie >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 08-07-2014
 
1 van 1 mensen vinden dit een nuttige review.

door
51-60 jaar
Met partner
5,0
Matig
Hotel in Italië, augustus 2011

    Totaal:
  • 5
  • Vervoer:
  •  -
  • Accommodatie:
  • 2

  • Reisleiding:
  • 7
  • Prijs:
  • 2

Kamers veel te klein, ontbijt zeer slecht avondeten matig veel het zelfde personeel wel vriendelijk. kortom geen goed hotel voor herhaling dus pharos........... Lees meer over deze vakantie >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 14-08-2011 | Accommodatie(s): hotel la perla | Vervoer: auto

Hierboven vindt u alle ervaringen in Italië.
U kunt ook alle ervaringen met Pharos Reizen bekijken.




Heeft u ervaring met Pharos Reizen of een andere organisatie?

Heeft u ook ervaring met Pharos Reizen of een andere reisorganisatie?
Deel uw ervaring door onderstaand formulier in te vullen!

Reisinformatie
*
*
*
*
Waardering
Sleep het blauwe balkje naar rechts om uw waardering te geven

Vervoer

Sleep het blauwe balkje naar rechts om uw waardering te geven

Accommodatie

Sleep het blauwe balkje naar rechts om uw waardering te geven

Reisleiding

Sleep het blauwe balkje naar rechts om uw waardering te geven

Prijs / kwaliteit verhouding

Sleep het blauwe balkje naar rechts om uw waardering te geven

Algemene waardering

*

*
Uw gegevens
*
*
Ervaring opslaan
Ik bevestig dat bovenstaande gegevens gebaseerd zijn op mijn eigen ervaring.
Ik bevestig dat ik begrijp dat het verboden is om een ervaring in te voeren over een reisorganisatie waarmee ik banden heb, alsmede een niet op waarheid beruste ervaring in te voeren.








Home | Reizen en vakanties | Reisorganisaties | Over ons | Reisorganisatie inschrijven | Contact