Zeer teleurgesteld!

Hieronder vindt u de ervaring van John Cremers met reisorganisatie TUI. Deze is ingevoerd op 31-10-2016 en gaat over de vakantie naar Turkije in oktober 2016.

1 van 1 mensen vinden dit een nuttige review.

door

• 6
  • Prijs:
  • 7

Op 1-12-2015 hebben wij een reis geboekt bij Fly2beach (Pelikaan reizen) voor 15 dagen naar Marmaris.
Touroperator is TUIfly. Heenreis op 6-10-2016 om 07.15 uur. Terugreis op 20-10-2016 om 12.40 uur. Beide vluchten met TUIfly en zonder tussenlanding. Comfortklasse geboekt en betaald.
Vervolgens op 15-9-2016 een stoelreservering gedaan en betaald. Dezelfde dag tevens de
E-tickets ontvangen. Hierop staat een vertrektijd van 15.00 uur heen en 21.15 uur terug. Tevens blijkt er sprake te zijn van een tussenlanding op Kreta tijdens de heenvlucht en een tussenlanding op Kos tijdens de terugvlucht.
Op 4-10-2016 (2 dagen voor vertrek dus) nieuwe E-tickets ontvangen. De vertrektijd van de heenvlucht is nu 12.00 uur en de vertrektijd voor de terugvlucht is nu 17.30 uur. Tevens blijkt dat we nu niet meer met TUIfly vliegen. De heenreis vliegen we met Blue Air en terug met Air Explore.
Voor de zekerheid toch maar telefonisch contact opgenomen met Tui om te vragen hoe het nu met de stoelreserveringen zit. Zij vertelde mij dat dit bij Blue Air niet mogelijk was. Het geld werd teruggestort en ik moest tijdens het inchecken maar kijken wat ik kon regelen. Nu is het zo dat ik de stoelreserveringen niet zonder reden doe. Mijn vrouw heeft fybromyalgie (reuma in de weke delen tussen de gewrichten) en polyneuropathy (ontstekingen aan de uiteinden van de zenuwen in de benen). Na veel aandringen werd er een stoelreservering voor de heenreis gemaakt. Voor de terugreis kon dit nog niet, omdat de vlucht nog “gesloten” was. Dit moest ik tijdens mijn vakantie in Marmaris maar proberen. Er werd wel een aantekening gemaakt, zodat men kon zien dat ik graag 2 stoelen op de eerste rij wilde reserveren. De heenreis verliep vervolgens zonder noemenswaardigheden.
Op 11-10-2016 zag ik bij “mijn Tui” op internet dat de terugvlucht “open” was en ik dus een stoelreservering kon maken. Dit direct gedaan. Echter had ik mijn raboscanner niet bij me (stomme fout). Dit betekende dat ik de betaling met mijn Creditcard niet kon afronden. Vervolgens met een telefoonkaart vanuit een telefooncel naar Tui proberen te bellen, maar zonder resultaat. Dus met de mobiele telefoon gebeld. Na 2 pogingen die zonder verklaring abrupt beëindigd werden, had ik de derde keer wel succes en kreeg ik een aardige dame aan de lijn. Zij vertelde mij dat ik telefonisch de stoelreservering kon doen. Zij had dan wel mijn creditcardgegevens nodig. Omdat er een “piep” op de lijn zat, duurde het vervolgens nogmaals 10 minuten voordat de reservering afgerond was. Totale telefoonkosten € 34,00. Zij stuurde mij een mail met de bevestiging, die ik vervolgens heb uitgeprint bij de receptie van het hotel. Deze kon ik dan meenemen naar het vliegveld. Stoel 2A en 2B waren gereserveerd.
Wij dachten dus dat alles voor de terugreis geregeld was. Maar nee hoor!
Op 20-10-2016 arriveerden we als één van de eersten bij de incheckbalie van het vliegveld van Bodrum. Achter de balie zat een jongedame van “Celibi”. Dit blijkt een maatschappij te zijn die het grondpersoneel levert op verschillende luchthavens in Turkije. Ik gaf haar de stoelreservering van Tui. Deze was echter niet geldig. Ze zei: “plane is full, seatreservation not possible. It’s freeseating.” We kregen een boardingpass met stoelnummer 32 C en 32 D. Zij kon dit ook niet meer wijzigen. Weer met Tui gebeld, maar zij konden zo kort voor vertrek niets meer doen. Ons werd geadviseerd om dan maar een klacht in te dienen. In het vliegtuig aangekomen bleek dat we niet de enigen waren. Veel passagiers hadden hetzelfde probleem. Stoelreserveringen gedaan en betaald, maar in de praktijk bleken die dus waardeloos te zijn. Nadat de stoelendans uiteindelijk voorbij was en iedereen zijn stoel had, zijn we vertrokken naar Kos. Tijdens de tussenlanding moest iedereen het vliegtuig verlaten (i.v.m. tanken). In de bus naar een ruimte in de vertrekhal gebracht. Na 20 minuten weer met zijn allen in het vliegtuig, waar de stoelendans opnieuw kon beginnen. Passagiers die in Kos hun reis waren begonnen, bleken stoelnummers te hebben die al bezet waren. Een gezin van vader, moeder en 2 kleine kinderen zaten gemiddeld 5 rijen uit elkaar. Nadat andere passagiers bereid waren om elders te gaan zitten, konden in ieder geval de moeder en de kleinste dochter naast elkaar zitten.

Wij zijn al meerdere malen met TUIfly gevlogen, maar dit is de laatste keer geweest!!
Tenslotte nog een tekst die letterlijk is overgenomen van de E-tickets:

“Tijdens de vlucht zorgen we dat u in vakantiestemming komt. U mag dus verwachten dat de service en beenruimte hetzelfde zijn als in onze eigen toestellen. En natuurlijk kunt u de vertrouwde TUIfly services reserveren. TUIfly vliegt met een moderne, jonge vloot. Voor diezelfde kwaliteit kiezen we ook als we toestellen inhuren. Het jasje ziet er wat anders uit, de kwaliteit is hetzelfde.”

Lees meer over deze vakantie >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 31-10-2016

Bekijk alle TUI ervaringen.

Algemene informatie
Totaal: 3,8
Vervoer: 5,2
Accommodatie: 6,4
Reisleiding: 4,7
Prijs: 4,9
Aangesloten bij:
ANVR SGR Camaliteitenfonds
U kunt bij TUI de volgende vakanties boeken:
 Stedentrip     Zonvakantie     Autovakantie     Sportreis     Rondreis     Wintersport

Home | Reizen en vakanties | Reisorganisaties | Over ons | Reisorganisatie inschrijven | Contact