Oad Nederland


Op deze pagina vindt u beoordelingen en ervaringen met Oad in Nederland. Het cijfer en de ervaringen op deze pagina zijn alleen over dit land. U kunt ook alle Oad ervaringen lezen.


Bezoek de website     Schrijf een ervaring  


U kunt bij Oad de volgende vakanties boeken:
 Rondreis     Excursiereis     Cruise   

Totaal: -
Vervoer: -
Accommodatie: -
Reisleiding: -
Prijs: -
Aangesloten bij:
ANVR SGR Camaliteitenfonds Touringcarbedrijf

Populaire vakanties van Oad

Hieronder vindt u de top 5 vakanties van Oad in Nederland:

Lentecruise naar Limburg - Oad busreizen
Land(en):   Nederland
Type:  Cruise   
Prijs: vanaf € 598,00
Busreis Het Limburgse Heuvelland&de Eifel - Oad busreizen
Land(en):   Nederland - Valkenburg
Type:  Excursiereis   
Prijs: vanaf € 479,00
Busreis Friese meren, steden&Ameland - Oad busreizen
Land(en):   Nederland - Earnewâld
Type:  Excursiereis   
Prijs: vanaf € 939,00
Kerstreis Friesland en Ameland - Oad busreizen
Land(en):   Nederland - Earnewald
Type:  Excursiereis   
Prijs: vanaf € 699,00
Kerstreis Genieten in de Achterhoek - Oad busreizen
Land(en):   Nederland - Zeddam
Type:  Excursiereis   
Prijs: vanaf € 659,00
Bekijk het volledige aanbod van Oad


Laatste Oad ervaringen

Een greep uit de laatste ervaringen met Oad:

Mooie reis door de Cotswolds
Samen met mijn zus (20) ben ik (18) afgelopen week naar Engeland (Londen, Cotswolds en Warwickshire) geweest. Hoewel wij de enige jongeren waren, hebben we het heel gezellig gehad met de... lees helemaal

Jara
Legpuzzel Valdres
8 dagen Valdres prachtige reis gemaakt door de Valdres. Vanaf dag 1 was Peter Rasenberg een geweldige gastheer . Hij wist ons steeds weer te boeien met zijn verhalen over de cultuur,... lees helemaal

alfons krake
Een prachtige ervaring
Hele fijne vakantie gehad mede dankzij onze chauffeur Peter Rasenberg. Niet alleen is hij een uitstekende chauffeur..maar ook een man met een enorm brede kennis van Noorwegen. De sages en... lees helemaal

Dick en Marianne van der Geest
?


0 Nederland ervaringen
Er zijn te weinig recente ervaringen voor dit land om een cijfer te verkrijgen. Het gemiddelde cijfer voor alle vakanties van Oad is 7,5. Dit is gebaseerd op 78 ervaringen en beoordelingen. Bekijk alle ervaringen met Oad.

Schrijf ook een ervaring

Samenvatting van de ervaringen

Totaal:
 
-
Vervoer:
 
-
Accommodatie:
 
-
Reisleiding:
 
-
Prijs:
 
-

Verdeling van de totaalcijfers

Geweldig:
 
3 stemmen
Goed:
 
2 stemmen
Redelijk:
 
1 stemmen
Matig:
 
1 stemmen
Slecht:
 
0 stemmen

Ervaringen
De onderstaande ervaringen zijn ouder dan 5 jaar en wegen daarom niet mee in de berekening van het totaalcijfer.
 
2 van 2 mensen vinden dit een nuttige review.

door
16-20 jaar

9,0
Mooie reis door de Cotswolds
Groepsrondreis in Nederland, augustus 2018

    Totaal:
  • 9
  • Vervoer:
  • 9
  • Accommodatie:
  • 8

  • Reisleiding:
  • 10
  • Prijs:
  • 8

Samen met mijn zus (20) ben ik (18) afgelopen week naar Engeland (Londen, Cotswolds en Warwickshire) geweest. Hoewel wij de enige jongeren waren, hebben we het heel gezellig gehad met de medereizigers (de meesten waren tussen de 50 en de 75 jaar).
We hebben deze reis gekozen omdat het een goede mix zou zijn tussen moderne steden en oudere dorpen (en dat was het ook). Verder waren de hotels goed en er was WiFi aanwezig. Bij het eerste hotel was er een lopend buffet en bij het tweede hotel was er een keuzemenu. Onze reisleider Nas Meijer was geweldig: hij maakte het iedereen naar de zin en hij stond voor iedereen klaar!
Op een dag zie je veel verschillende dingen, afwisselend met de bus en te voet. Alles wat op de planning staat, hebben we gedaan. Wel zijn er activiteiten waar je voor moet bijbetalen.
Deze reis was heel mooi en precies wat we ervan gehoopt hadden!
Lees meer over deze vakantie >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 14-08-2018 | Accommodatie(s): Waltham Abbey Marriot, The Walton Hotel
 
1 van 1 mensen vinden dit een nuttige review.

door
> 70 jaar
Met partner
-
Vliegreis teleurstellend
Excursiereis in Nederland, juli 2018

    Totaal:
  •  -
  • Vervoer:
  • 1
  • Accommodatie:
  •  -

  • Reisleiding:
  •  -
  • Prijs:
  •  -

Wij maakten van 3 tot 12 juli 2018 de 10-daagse OAD-vlieg/busreis naar Fagernes in Noorwegen. Tot onze teleurstelling en ergernis konden mijn vrouw en ik het niet voor elkaar krijgen om bij het inchecken in het KLM-vliegtuig twee stoelen naast elkaar te reserveren. Niet op de heenreis en niet op de terugreis. Veel medereizigers uit het gezelschap (van de groep van 38) overkwam hetzelfde en zaten in het vliegtuig op andere rijen dan hun partner of vriend(in) met wie zij gelijktijdig de reis hadden geboekt.
Volgens Sylvia van OAD zou een ‘tussenpersoon’ dit niet goed hebben doorgegeven aan KLM. Het heeft ons nogal geërgerd dat mensen die gelijktijdig samen boeken, niet naast elkaar in het vliegtuig worden geplaatst. Zoiets vinden wij wel van zelfsprekend. OAD en KLM blijkbaar niet.
Lees meer over deze vakantie >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 25-07-2018 | Accommodatie(s): Fagernes
 
1 van 1 mensen vinden dit een nuttige review.

door
51-60 jaar
Met partner
8,0
Legpuzzel Valdres
Rondreis in Nederland, juli 2017

    Totaal:
  • 8
  • Vervoer:
  • 9
  • Accommodatie:
  • 7

  • Reisleiding:
  • 10
  • Prijs:
  • 8

8 dagen Valdres

prachtige reis gemaakt door de Valdres. Vanaf dag 1 was Peter Rasenberg een geweldige gastheer . Hij wist ons steeds weer te boeien met zijn verhalen over de cultuur, bevolking en natuur in Noorwegen. Ook zijn beeldende manier van vertellen zullen we niet snel vergeten
Tijdens ontbijt/lunch en diner was alles goed geregeld.

Het programma was goed ingedeeld en niet vermoeiend.

Mede door de inbreng van Peter waren de 8 dagen om niet te vergeten.
peter nogmaals bedankt en misschien plakt de OAD er nog een jaartje bij aan
Lees meer over deze vakantie >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 30-08-2017 | Accommodatie(s): Scandic hotel /Fargernes
 
1 van 1 mensen vinden dit een nuttige review.

door
41-50 jaar
Met partner
4,0
Teleurgesteld door OAD
Groepsrondreis in Nederland, juli 2017

    Totaal:
  • 4
  • Vervoer:
  • 9
  • Accommodatie:
  • 3

  • Reisleiding:
  • 4
  • Prijs:
  • 4

De hotels en vooral ook het eten in de hotels vielen erg tegen.

De reis zou naar Hotel Moresco gaan maar vlak voor vertrek heeft OAD ons omgeboekt naar Hotel Punta. We zouden een hotel met balkon en zeezicht krijgen, aan zee maar hotel Punta ligt hoog op een berg waar je zeer lastig vanaf komt. Het is ver van zee en heeft honderden trappetjes. Het is ook helemaal geen 4sterrenhotel zoals beloofd, dat bestaat niet, alles was stuk en slecht en ging fout.
Lees meer over deze vakantie >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 26-08-2017 | Accommodatie(s): Hotel Santa Catarina Sarzana enHotel Punta Arenzano
 
1 van 1 mensen vinden dit een nuttige review.

door
61-70 jaar
Met partner
9,0
Een prachtige ervaring
Groepsrondreis in Nederland, juni 2017

    Totaal:
  • 9
  • Vervoer:
  • 10
  • Accommodatie:
  • 9

  • Reisleiding:
  • 10
  • Prijs:
  • 9

Hele fijne vakantie gehad mede dankzij onze chauffeur Peter Rasenberg. Niet alleen is hij een uitstekende chauffeur..maar ook een man met een enorm brede kennis van Noorwegen. De sages en legenden die hij ons elke dag weer vertelde met de nodige humor waren geweldig...we hebben nog nooit zo gelachen! Ook werden we uitstekend verzorgd door hem en hebben we veel interessante kanten van Noorwegen meegemaakt.Alle lof voor deze man ! Lees meer over deze vakantie >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 09-06-2017 | Accommodatie(s): Valdress Scandic hotel Fagerness geweldige
 
1 van 1 mensen vinden dit een nuttige review.

door
61-70 jaar
Met partner
8,0
Fantastisch vlieg-/busreis 8 dagen Noorwegen
Excursiereis in Nederland, mei 2017

    Totaal:
  • 8
  • Vervoer:
  • 7
  • Accommodatie:
  • 7

  • Reisleiding:
  • 8
  • Prijs:
  • 8

Wij waren ook met Peter Rasenberg in Noorwegen (Scandic Hotel - Fagernes). Hij is een uitstekende reisleider/chauffeur. Het excursieprogramma is gevarieerd en is zeer geschikt voor mensen die houden van natuurexcursies.
Ook de vliegreis met KLM was natuurlijk goed.
Lees meer over deze vakantie >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 06-06-2017 | Accommodatie(s): OAD
 
3 van 9 mensen vinden dit een nuttige review.

door
51-60 jaar
Alleenreizend
6,0
Hoe onze reis werd beinvloed
Groepsrondreis in Nederland, juli 2016

    Totaal:
  • 6
  • Vervoer:
  • 8
  • Accommodatie:
  • 7

  • Reisleiding:
  • 1
  • Prijs:
  • 5


De reis die wij hebben gemaakt was: Rondreis Hoogtepunten van Schotland,

Zal de review in 3 delen opsplitsen.

1. Boeken van de reis
2. Reisbescheiden
3. De reis

1.Boeken van de reis.

Wij boeken de reis bij Oad op 19 april jl via de nieuwsbrief van Oad die in mijn mailbox zat kwamen wij erachter dat op deze reis een korting werd gegeven van €50,00. Gemaild naar de afdeling reserveringen met de vraag komen wij in aanmerkingen voor deze korting, nee was het antwoord van Oad, de Aktie loopt t/m maandag 18 april terwijl ik de vraag nog geen dag later stelde aan Oad.
Dus geen korting, terwijl als je de nieuwsbrief volgt van Oad regelmatig korting word gegeven van €100,00 op een reis, zo ook de eerst volgende reis naar Schotland, 27 juli as.
Zoals gezegd ik hoop dat de reis goed gaat verlopen, dit is immers onze eerst teleurstelling.

2.Reisbescheiden.

De reisbescheiden worden naar ons toe gemaild maar liefst 13 pagina’s.
Dacht nou dat kan ik dus gaan uitprinten, ik wil best meehelpen om de wereld groen te maken, maar Oad legt dit nu bij mij neer terwijl ik vind dat het toegestuurd had kunnen worden, ik heb immers geen printer, de buurman heeft ons geholpen.
Deze mail kreeg ik van: Oad Customer Contact Center
De reisbescheiden worden 10 dagen voor vertrek verstuurd. Indien u deze per post wilt ontvangen, rekenen wij administratiekosten €7,50.
Is dit akkoord?

Dit is even wat €7,50 vragen om een paar velletjes papier op te sturen, natuurlijk vind ik dit niet goed, Oad legt het bij zijn klant neer vind ik, niet echt klantvriendelijk, maar wel een enquêteformulier aan ons geven met een antwoordnummer, het is maar hoe je het bekijkt.
Dit is onze tweede teleurstelling.

3.De Reis.

Start 27-06-2016 van IJmuiden naar New Castle boot reis goed verlopen.

Dinsdag 28-06-2016.
Edinburgh, Royal Yacht Britannia, Perth
Na het ontbijt aan boord volgt de ontscheping in Newcastle. We steken de grens over naar Schotland en rijden eerst in de richting van Edinburgh waar we het Royal Yacht Britannia bezoeken, het voormalige schip van de Royal Family. We verblijven twee nachten in de het mooie plaatsje Perth.

Wat gebeurt in de bus: Op de weg naar Edinburg begint Marjan Hartzema, onze reisleidster een opsomming te geven van de kosten van de bezienswaardigheden, ze kwam uit op £120,00 pond per persoon, de verontwaardiging was enorm in de bus, zeker in de omgeving waar wij zaten. Ze waren er allemaal van overtuigd dat het bezoeken van de bezienswaardigheden in de reissom zat, alle tassen gingen open de reispapieren werden nageplozen, konden niet vinden.
Ook niet bij de mensen die geboekt hadden via een reisbureau, zo ook in onze reisbescheiden konden wij niets vinden, het volgende staat in de reisbescheiden.

Entreegelden en optionele excursies
Bij iedere reis staat in de prijstabel een richtprijs vermeld voor de entreegelden zoals beschreven in het reisprogramma. De keuze is aan u om wel of niet een bezienswaardigheid te bezoeken. Daarnaast worden ook optionele programma-onderdelen aangeboden. De kosten van de optionele excursies zijn dus geen onderdeel van de genoemde entreegelden. Verder kan het voorkomen dat uw chauffeur of reisleid(st)er u ter plekke een extra programma-onderdeel aanbiedt. Mocht tijdens de reis niet geheel duidelijk zijn waar u precies welk bedrag voor betaalt, vraag dan om een schriftelijke specificatie. Voor de entreegelden, de vermelde optionele programma-onderdelen en de aangeboden extra's geldt dat dit te allen tijde vrijblijvend is, het is tenslotte úw vakantie.

In deze alinea staat geen richt bedrag,maar nergens in onze papieren hebben wij een bedrag kunnen vinden, wel optionele excursies, nl. 1 van €17,00 en 1 van €27,00.
Marian vraag aan de mensen wie mee wilt naar het Royal Yacht Britannia, daarop heb ik gereageerd met de volgende woorden, wil wel mee, maar ik wil niet betalen, dit komt omdat de groep nog steeds dacht het zit in de reissom.

Reisleidster heeft hierover met Oad gebeld, dus het zou bij u bekend moeten zijn. Reisleidster kwam terug in de bus. Ze had voor ons de mededeling dat Oad een gedeelte voor haar rekening nam en wij de rest moesten betalen, £65,00 pond per persoon.

Tot op de dag van vandaag weet ik niet waaraan de £65,00 pond is besteed.

Er is afgesproken dat reisleidster in het Salutation Hotel van degene die het wilde, de entreegelden zou gaan innen, na het diner in de lounge.
Wij waren dus nog steeds ontdaan en best wel boos, het was immers het gesprek van de dag en er waren weinig reizigers die er begrip voor hadden.
Zo ook wij gingen naar de tafel van reisleidster om te gaan betalen, ik maakte haar wel duidelijk dat dit de 3e misser is van Oad sinds het boeken van onze reis, dit viel niet goed bij de reisleidster.
Ik had mijn rekening bij me en daarop had ik met pen geschreven: Ik betaal onder protest en wil graag een handtekening hebben voor het geen wat ik betaal, nou dat kreeg ik niet, de reisleidster wilde geen handtekening plaatsen, toen ging het licht echt uit bij ons. Ik werd zo boos dat ik zei, zorg maar dat ik naar New Castle kom, zet me maar op de boot naar huis, waarop de reisleidster zei, ga daar maar even staan, ze gaat eerst de anderen reiziger laten betalen, hoe vind je dit dan, we worden ergens in de hoek onderaan de trap in de lounge geparkeerd.
We hebben daar bijna een uur gestaan, daar zagen we dat ze het over ons had en bij medereizigers heeft ze wel een handtekening gezet op dat moment, kennelijk had ik er toch wakker geschut.
Na bijna een uur wachten, onze avond naar de maan, maar dat even ter zijde, moesten we weer bij de dame komen.
Je valt mij aan zegt ze, ik vroeg hoezo dan, nou met je opmerkingen dat de reis bij het boeken al verkeerd ging, ik val niemand aan, zij vertegenwoordigd Oad en daar zal ze zich naar moeten gedragen, ik heb een klankbord nodig.
Ook kreeg ik te horen dat ik de stemming in de groep aan het verzieken was, ik??? Deze opmerking heeft onze reis gekleurd op een verkeerde mannier, ging de groep naar rechts, gingen wij naar links, voelden ons niet prettig bij de groep en dat neem ik de reisleidster kwalijk.
Ben praktisch doof en durf niet eens in een groep mee te praten. Gaat wel lekker hoor.
Ook kregen we van andere reiziger ons verhaal te horen, die had Marian met hun gedeeld, hoezo privacy???
Onze 2e dag van een 10daagse reis…de reisleidster had het idee om de volgende dag hierop terug te komen in de bus, waarop ik reageerde, je gaat mij niet aanspreken op iets waarvan zeker 15 mensen bij ons in de bus op reageerde. Wat een moeilijk reisleiderster, zo onprofessioneel.

Tot slot over dit item, wij zijn nooit een bedrag tegen gekomen van wat er nog betaalt moest worden voor entreegelden, in de bus hoorde wij voor het eerst een bedrag van €75,00 dat op de website vermeld zou staan, thuis gekomen hebben we dit gecontroleerd. In het mailverkeer met Oad nooit geen indicatie bedrag van de intreegelden, in de reisbescheiden nooit geen indicatie bedrag van de intreegelden, nergens hierover iets ontvangen van Oad. Maar de reisleidster zei, dat wij begrip moesten opbrengen voor Oad.





We gaan verder in onze reis, daar leer ik Paul de chauffeur steeds beter kennen, ik zie hoe functioneert en hoe hij de bus berijdt en onder controle heeft.
Zou men in een review sterren mogen geven, dan zou Paul van ons de maximale scoren krijgen, 5 sterren. Super zoals hij de reis verzorgt, rustig, kalm, relax, perfect op tijd en alles willen doen voor de reizigers, geweldig.

De reisleidster, als ik haar ook sterren zou willen geven, dan kom ik op 2 sterren, waarom? Zal ik gaan uitleggen:
Zij heeft op de 1e avond in Perth onze dure reis met haar opmerking om zeep geholpen,mijn vrouw en ik hebben die nacht niet geslapen. Wij zijn erg ontdaan en verdrietig dat onze reis voor de rest van de nog komende dagen een behoorlijke knauw heeft opgelopen.
Wij zijn door haar gekleineerd, respectloos behandeld. Dit kan niet vinden wij, zij vertegenwoordigd Oad en heeft zich naar onze mening ons te helpen en niet te veroordelen.


Onze mening over de deskundigheid van de reisleidster.
Ze heeft een vlotte babbel, ze is best wel deskundig, maar haalt heel veel informatie uit boekjes, die ze dan door de luidspreker vertelt. Ze maakt veel stops om de reiziger maar te laten kopen, lunchen, koffiedrinken, ook vond ze het nodig dat we geld neer moesten leggen in de hotelkamers voor de schoonmaak.
Tot slot over dit item, de laatste avond in Drymen hotel Winnock, zaten 110 personen in een te kleine ruimte te dineren ,heel veel lawaai,daar kan ik met mijn gehoor problemen niet tegen, ik heb de ziekte van Meniere en dat is een aandoening aan het gehoor, ben dus tijdens het dineren weg gegaan en heb in overleg met de bediening een plekje gekregen in de lounge.
Ik zat daar, toen de reisleidster voorbij kwam en niets tegen mij zei of vroeg waarom ik apart zat.
Even later had ik mijn eten en de reisleidster kwam weer voorbij en ze zei eet smakelijk en liep door. Ik was ziek aan het worden door mijn gehoor en het lawaai en de dame vraagt niets, hoezo professioneel, echt waardeloos.

Conclusie
Schotland is een zeer mooi land, de reis met Oad heeft onze reis gekleurd op een verkeerde manier.
Wij en vele met ons voelen ons misleid door de fout in de brochure.
Wat ons betreft heeft de opmerking van Marian ons gekleineerd, we zijn in een hoek gezet waar wij totaal niet horen, we zijn respectloos behandeld gekleineerd en mogen bij Marian geen mening hebben. We zijn wel een echtpaar van 63 jaar.












Lees meer over deze vakantie >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 22-07-2016
 
door
61-70 jaar
Met partner
10
Een geweldige reis
Groepsrondreis in Nederland, mei 2015

    Totaal:
  • 10
  • Vervoer:
  • 10
  • Accommodatie:
  • 10

  • Reisleiding:
  • 10
  • Prijs:
  • 9

Noorwegen was voor ons een openbaring.
Geweldige chauffeur, die alles regelde, mooie verhalen vertelde en ook heel goed op de hoogte was van allerlei feiten.

Het viel ons tegen dat we de tickets zo laat kregen en dat we hierover geen informatie kregen. Wij moesten zelf naar OAD bellen.
Lees meer over deze vakantie >>

Was deze ervaring nuttig voor u?

Ingevoerd op 08-06-2015 | Accommodatie(s): Quality Hotel Fagernes | Vervoer: vliegtuig&bus

Hierboven vindt u alle ervaringen in Nederland.
U kunt ook alle ervaringen met Oad bekijken.




Heeft u ervaring met Oad of een andere organisatie?

Heeft u ook ervaring met Oad of een andere reisorganisatie?
Deel uw ervaring door onderstaand formulier in te vullen!

Reisinformatie
*
*
*
*
Waardering
Sleep het blauwe balkje naar rechts om uw waardering te geven

Vervoer

Sleep het blauwe balkje naar rechts om uw waardering te geven

Accommodatie

Sleep het blauwe balkje naar rechts om uw waardering te geven

Reisleiding

Sleep het blauwe balkje naar rechts om uw waardering te geven

Prijs / kwaliteit verhouding

Sleep het blauwe balkje naar rechts om uw waardering te geven

Algemene waardering

*

*
Uw gegevens
*
*
Ervaring opslaan
Ik bevestig dat bovenstaande gegevens gebaseerd zijn op mijn eigen ervaring.
Ik bevestig dat ik begrijp dat het verboden is om een ervaring in te voeren over een reisorganisatie waarmee ik banden heb, alsmede een niet op waarheid beruste ervaring in te voeren.






Bestemmingen van Oad

Hieronder vindt u alle bestemmingen waar u met Oad naartoe kunt:



Home | Reizen en vakanties | Reisorganisaties | Over ons | Reisorganisatie inschrijven | Contact